مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مقابله با کشتار غیرمجاز دام در سطح شهر کرمانشاه نیازمند همکاری و تلاش همگانی دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط است.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 25 December 2021

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بحث کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه موضوع تازه‌ای نیست و از قدیم الایام با این پدیده مواجه بودیم، بخشی از آن به ذائقه مردم، افراد سودجو، نوسانات قیمت‌ها و همچنین مسائل فرهنگی مرتبط است.

وی افزود: این موضوع همواره با فراز و نشیب همراه بوده و توانایی حذف کامل آن را نداریم، اگرچه با تلاش و همت می‌توان از بروز آن جلوگیری نمود، این امر یک کار ترکیبی و فرهنگی است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود زیرساخت‌های کشتار شرعی و بهداشتی در کشتارگاه ها، خاطر نشان کرد: نیرو‌های دامپزشکی به صورت کامل در کشتارگاه‌ها مستقر هستند و امکانات بهداشتی در آن مکان‌ها محیاست.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو از نوسانات قیمت سواستفاده و به کشتار و فروش غیر مجاز دام اقدام می‌کنند، تصریح کرد: دام‌ها را با قیمت نازل تهیه و می‌فروشند و خریداران این دام‌ها تصور می‌کنند دام با قیمت کمتر تهیه می‌کنند، در حالی که علاوه بر مسائل بهداشتی و شرعی، به لحاظ قیمت هم متضرر خواهند شد.

حیدری ادامه داد: در این راستا کمیسیون بهداشتی و امنیت غذایی داریم و در همین هفته درخواست تشکیل جلسه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را ارسال کردیم تا جلسه‌ای با حضور وی برگزار و مسائل این حوزه را مطرح کنیم.

وی گفت: مقابله با کشتار غیرمجاز دام فقط بر عهده دامپزشکی نیست، اکیپی تحت نظر فرمانداران با دستور قضایی دادستانی، مشایعت نیروی انتظامی، اجرائیات شهرداری، دامپزشکی، بهداشت، اصناف و محیط زیست باید این موضوع را بررسی کنند.

حیدری با اشاره به جمع آوری بیش از ٣٠ تن ضایعات مربوط به کشتار غیرمجاز دام تا کنون در کرمانشاه توسط دامپزشکی، تاکید کرد: جمع آوری این پدیده نیازمند همت همگانی دستگاه‌های ذیربط است و متاسفانه در حال حاضر به شهرک‌های بیشتری تسری یافته، اما هرگاه همت و تلاش همگانی بوده با موفقیت با متخلفان برخورد کرده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار