رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی مطرح کرد؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به رتبه ۲۹ استان در پرداخت تسهیلات بانکی، گفت: سرانه تولید ناخالص داخلی خراسان شمالی کمتر از نصف میانگین کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 26 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسن پارسی پور صبح یک شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی خراسان شمالی تنها ۶ دهم درصد کشور است که وضعیت خوبی نیست.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی ادامه داد: سرانه تولید ناخالص داخلی در خراسان شمالی ۴۴ میلیون ریال و در کشور ۹۷ میلیون ریال است که نشان می‌دهد در این شاخص کمتر از نصف میانگین کشور هستیم.

 

وی افزود: سهم معدن خراسان شمالی از معادن کل کشور کمتر از یک درصد است.

 

پارسی پور خراسان شمالی دومین نرخ مشارکت اقتصادی را با ۵ درصد رشد به خود اختصاص داده.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه میزان بیکاری استان در حدود میانگین کشور است، گفت: با این حال خراسان شمالی با ۱۸.۵ درصد دومین استان در اشتغال ناقص می‌باشد که نشان می‌دهد بیکاری واقعی مردم خراسان شمالی زیاد است.

 

وی افزود: سهم کشاورزی، خدمات و صنعت در اشتغال خراسان شمالی به ترتیب ۳۴، ۳۸ و ۲۷ درصد است.

 

پارسی پور بیان داشت: میزان تولید در استان پایین بوده لذا از طریق افزایش بهره‌وری و تمرکز بر سرمایه گذاری باید متوسط تولید را افزایش دهیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی طی ۵ سال اخیر، گفت: رتبه استان در پرداخت تسهیلات بانکی بیست و نهم است که جایگاه خوبی نیست.

 

وی تصریح کرد: در شاخص کسب و کار رتبه هفدهم و در شاخص امنیت سرمایه گذاری رتبه نوزدهم کشور را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار