آموزش حضوری مدیریت مصرف بهینه آب به دانش آموزان اصفهانی که با شیوع ویروس کرونا وکووید - ۱۹ به مدت ۲ سال متوقف شده بود با بهبود وضعیت همه گیری این بیماری دوباره آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 27 December 2021

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نقل از رییس خانه فرهنگ آب اصفهان افزود: بر اساس برنامه آموزشی پیش‌بینی‌شده موضوع‌های مربوط به مدیریت مصرف آب هنگام انجام کارهای روزانه به‌وسیله مربیان مجرب و متخصص که ارتباط مؤثری بادانش آموزان دارند انتقال داده شود.

زهره تشیعی ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی شهرهای کشور از سوی ستاد مقابله با کرونا به لحاظ وضعیت شیوع کرونا، شهر اصفهان با افزایش نقاط ایمن در وضعیت آبی قرار دارد لذا می‌توان برنامه‌های آموزشی را افزایش داد.

وی با اشاره به این‌که در دوران محدودیت‌های کرونایی، آموزش مدیریت مصرف آب به دانش آموزان از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد و در فضای مجازی دنبال می‌شد گفت: دانش آموزان بهترین انتقال‌دهنده پیام اهمیت آب هستند و آموزش راه‌های مصرف بهینه آب به آن‌ها علاوه بر تقویت حس مسوولیت‌پذیری، می‌تواند موجب ترویج فرهنگ درست مصرف کردن آب در خانواده‌ها نیز شود.
 رییس خانه فرهنگ آب اصفهان به شیوه آموزش در خانه فرهنگ آب در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌های مصرف صحیح آب به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در قالب دو کارگاه تئوری و عملی و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود.
تشیعی خاطرنشان کرد: در کارگاه تئوری، راهکارهای مصرف صحیح آب به‌صورت شعر، قصه، موسیقی، اجرای مسابقه، اینفوگرافی و پخش پویانمایی و در کارگاه عملی از طریق اجرای نمایش‌های طنز، نقاشی، خمیربازی و کار با کاغذ رنگی، راهکارهای مدیریت مصرف آموزش داده می‌شود.
وی ادامه داد: در خانه فرهنگ آب تلاش می‌شود موضوع‌های مربوط به مدیریت مصرف آب هنگام انجام کارهای روزانه به‌وسیله مربیان مجرب و متخصص که ارتباط مؤثری بادانش آموزان دارند انتقال داده شود.
وی گفت: پس از آموزش، برای همه دانش آموزان کارت حامی آب دانش‌آموزی صادر و از آن‌ها خواسته می‌شود در محیط مدرسه، خانواده و جامعه در صورت مشاهده هدر رفت آب، چگونگی راه‌های مصرف بهینه آب را به دیگران آموزش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار