مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از فعالیت ٣٢٧خانه هلال به منظور اجرای فرایند ارزیابی حوادث در سطح استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸ 30 December 2021

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در خانه های هلال بحث ارائه آموزش های امداد و نجات را داریم و در تمامی خانه ها تیم های امداد و نجات روستایی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تاسیس خانه های هلال این است که به عنوان اولین پایگاهی قرار گرفته که کار ارزیابی را در حوادث انجام می دهند، درمجموع ۳۲۷ خانه هلال در سطح استان داریم.

معتمدی بیان کرد: در ۱۵ شعبه هلال احمر بانک تجهیزات امانات نیز راه اندازی شده و تا این لحظه بیش از ۶ هزار نفر از خدمات این بانک امانات استفاده کردند.

وی ادامه داد: وسایل بانک امانات شامل کپسول اکسیژن، اکسیژن رسان، ویلچر، عصا،تخت،واکر و سایر تجهیزاتی که در راستای کمک به بیماران و مصدومین و معلولین باشد که با تشخیص پزشک به هلال احمر مراجعه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: توصیه می کنم افرادی که در فصل زمستان سفر می کنند در ابتدا حتما به توصیه های هواشناسی دقت نظر کامل داشته و تجهیزات ایمنی را در نظر گیرند و مختصر مواد غذایی و وسایل گرمایشی مانند پتو در ماشین داشته باشند، اگر در طول مسیر دچار حادثه شدند با تلفن ۱۱۲ تماس گرفته و جمعیت هلال احمر را مطلع کنند تا نزدیک ترین پایگاه در محور حادثه به کمک رسانی آن ها بپردازد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: به کوهنوردان توصیه می شود در این فصل با توجه به برودت هوا و یخبندان مسیر از صعود در کوهستان های مرتفع و کوهنوردی خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما از وضعیت جوی باخبر شده و آگاهی کافی از مسیر پیدا کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار