استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این‌که فوریت امروز استان یزد ازدواج و خانواده است، گفت: سقف و محدودیت و مشکلی در پرداخت تسهیلات برای جوانان نداریم و ما باید به عنوان چنین استانی در خصوص تسهیلات جوانان اقدام کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 30 December 2021

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، مهران فاطمی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان یزد، با بیان این‌که مسئله جوانان فرابخشی است و بیش از ۱۸ دستگاه متولی مسائل جوانان هستند و ردیف اعتباری در بودجه دارند، اظهار کرد: نقش و جایگاه این ستاد هم همگرایی و هم‌افزایی و تحقق اولویت‌های جوانان است که مشخصا ۱۳ اولویت در خصوص جوانان احصا شده است.

وی با بیان این‌که جوانان را برای ازدواج آسان حمایت می‌کنیم، افزود: خانواده، ازدواج، هویت و مشارکت اجتماعی، اشتغال و… باید مهمترین اولویت‌هایی باشند که باید به آنها بپردازیم.

استاندار یزد با بیان این‌که کار روی زمین مانده زیاد است، گفت: وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان این است که هر مسئله به متولی آن محول شود و متولی مکلف است آنرا اجرا کند از طرفی ارزیابی و پیگیری نیز خواهد شد.

فاطمی با بیان این‌که جلسه محل فکر کردن نیست، گفت: جلسه محل یک کار پخته و کارشناسی شده است و اگر نکته یا مسئله‌ای وجود دارد باید مصوب شود.

وی با بیان این‌که اگر این قرارگاه کارشناسی و علمی و به هنگام عمل کند می تواند موثر واقع شود، گفت: فوریت امروز استان یزد ازدواج و خانواده است و اقدامات مطالعاتی انجام شده است.

استندار یزد اولویت ها را مسکن و اشتغال و آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: متاسفانه سندی تحت نقشه راه و برنامه ها را مشخصا در هر حوزه وجود ندارد و ما باید این سند را محور قرار دهیم.

فاطمی با بیان که ما آمادگی این را داریم که دبیرخانه ملی جوانان را بر عهده بگیریم، خاطرنشان کرد: مجموعه هایی که به صورت شبکه ای فعالیت می‌کنند مانند شبکه فعالان ازدواج را باید حمایت کنیم چرا که مثل یک هلدینگ عمل می‌کنند و باید شناسایی شوند و در صورت ملی می‌توانند اثربخش باشند.

به گفته وی، سقف و محدودیت و مشکلی در پرداخت تسهیلات برای جوانان نداریم و ما باید به عنوان چنین استانی در خصوص تسهیلات جوانان اقدام کنیم.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم توجه به سمن‌ها تصریح کرد: باید بدنه سمن‌ها را با نگاه عدالت محور مورد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به حکمرانی رویش تصریح کرد: جوانان ما امروز احساس می‌کنند که باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها باید نقش داشته باشند لذا فضا را باید به سبک مدیریت جهادی، تسلط به مبانی حقوقی و کارشناسی و مبانی انقلابی آماده کنیم و آموزش های مربوطه را داشته باشیم.

استاندار یزد به ظرفیت‌های خیری اشاره کرد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک خیری در سفر ریاست جمهوری پای کار آمد، لذا ضمن همه مشکلات، خیرین ازدواج را هم باید فعال کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار