اوج شکل گیری فتنه ها در مرحله پیروی انقلاب است که دشمن تمام سعی خود را دارد تا انقلاب به پیروزی نرسد.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 06 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
نیروی انتظامی لبه تیغ مقابله با فتنه ها / بصیرت، مهم ترین شاخصه پلیس در مقابله با تهدیدات 
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی را لبه تیغ مقابله با فتنه ها دانست 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حضرت آیت الله سعیدی با حضور در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی مازندران، ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت صدیقه اطهر فاطمه زهرا (ص) و دومین ساگرد شهادت سرباز رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در سخنانی به عبرت های فتنه در تاریخ اسلام اشاره کرد.
حجت الاسلام سعیدی به تغییر دگرگونی در انقلاب ها اشاره کرد و افزود: انقلاب جمهوری اسلامی ایران یکی از انقلاب هایی توحیدی است که توانست هیئت حاکمه و طبقه حاکمه در کشور را تغییر دهد و طبیعی است این طیف انقلاب ها، دشمنان زیادی را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در شکل گیری تمامی انقلاب ها در جهان،  فتنه ها، طبقه های حاکم در جامعه و جنگ ها نمود و ظهور پیدا می کند، تصریح کرد: اگر انقلابی بتواند پنج مرحله ی بستر سازی، پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار انقلاب را بدرستی طی کند، انقلاب کاملی است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه بستر سازی فتنه ها در هر انقلابی در مرحله اول صورت می گیرد، اظهار داشت: اوج شکل گیری فتنه ها در مرحله پیروی انقلاب است که دشمن تمام سعی خود را دارد تا انقلاب به پیروزی نرسد.
وی با اشاره به اینکه نقشه ها و توطئه های دشمن در دوران استقرار انقلاب شکل می گیرد،گفت: مرحله چهارم تکمیل انقلاب مرحله استکمال است که در این دوره انتقال رهبری به رهبری دوم است که انقلاب های گذشته با مشکل روبرو شدند و علیرغم توطئه های دشمن، انقلاب اسلامی در این مرحله موفق بوده است.
آیت الله سعیدی به آخرین مرحله از شکل گیری یک انقلاب موفق اشاره کرد و اذعان داشت: استمرار انقلاب آخرین مرحله از شکل گیری یک انقلاب موفق است و ما در دوره حاضر به مدت 32 سال تحت زعامت مقام معظم رهبری قرار داریم  و می بایست هر نهادی مسئولیت و وظیفه اش را انجام دهد و از دسیسه های دشمن و فتنه ها بدور باشند تا به این انقلاب آسیبی نرسد .
حجت الاسلام سعیدی به نقش مردم در پایداری از انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش مردم در پایداری یک انقلاب تاثیرگذار است و مردم باید از فتنه های گذشته درس عبرت بگیرند و اهداف شوم دشمن را در براندازی این انقلابی که با خون شهدا بدست آمد، بشناسند.
حجت الاسلام سعیدی به پیچیدگی و اغواگری فتنه ها اشاره کرد و گفت: فتنه افراد را در خود فرو برده و قربانی می کند و به موضع گیری منفی، همراهی و سکوت  سوق می دهد .
وی به چند لایه بودن فتنه ها اشاره کرد و گفت: فتنه گران به دنبال تجزیه رهبری و ایجاد رهبری موازی و بدلی می باشند که در لایه هایی از نفاق پیچیده و شعارهایی از جنس مردم گرایی، قانون گرایی و امام گرایی در آن نهفته است.
آیت الله سعیدی، پيروي از ولايت فقيه را بهترين روش براي مقابله با فتنه دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: ولايت فقيه همانند چراغ هدايت و مسير سعادت مومنان است و امروزه بسياري از كشورها كه در راه مبارزه با استكبار تلاش مي کنند به پيروزی دست نمی يابند زيرا از داشتن نعمتي بزرگ همانند ولايت فقيه محروم هستند تا آنها را به سرمنزل مقصود برساند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی را لبه تیغ مقابله با فتنه ها عنوان کرد و بصیرت را مهم ترین شاخصه پلیس در مقابله با تهدیدات برشمرد و اقدامات پلیس در سرنگونی فتنه ها از جمله فتنه 88 را شجاعانه دانست.
مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها با حضور رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران، فرماندهی و کارکنان انتظامی در حسینیه آیت اله خامنه ای ستاد انتظامی استان در ساری برگزار شد.
----------------------
کلاهبردار اینترنتی در مازندران دستگیر شد 
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری دختر 23 ساله ای که با خواستگاری اینترنتی از پسران و اغفال آنها3 دست به کلاهبرداری زده بود، خبر داد 
سرهنگ سامع خورشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد: چند تن از شهروندان  ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شدند که آن دختر ضمن ابراز علاقه به بهانه ازدواج مبالغی از قربانیان قرض گرفته، اما پس از آن ارتباط خودش را قطع کرده است.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی قضائی نامبرده  را دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: متهمه که دختری ۲۳ ساله بود پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری ازحساب ۶ نفر به مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد هویت کاربران در فضای مجازی واقعی نیست و افراد کلاهبردار با هویت جعلی و در پوشش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، توصیه کرد: کاربران در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند و اطلاعات خصوصی و هویتی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.
سرهنگ خورشاد، خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
--------------------------
کشف 90 کیلو گرم مواد مخدر در غرب مازندران 
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 90 کیلوگرم تریاک و انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان رامسر خبر داد 
سردارمرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک باند قاچاق مواد مخدر قصد انتقال و توزیع مواد مخدر در غرب استان مازندران و یکی از استان های همجوار را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و هدایت عملیاتی اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های مازندران و گیلان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به شناسایی خودروی حامل مواد مخدر در شهرستان رامسر شدند.
سردار میرزایی در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی ماموران پلیس مبارزه با مواد استان گیلان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رامسر در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف کردند.
وی خاطر نشان کرد، در این عملیات سه قاچاقچی مواد مخدر که قصد جابجایی مواد مخدر از استان اصفهان و توزیع آن در استان های مورد نظر را داشتند دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 90 کیلوگرم تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مقابله با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت های ماموریتی پلیس است که اجرای آن مستلزم همکاری همه نهاهای اجرایی و مردم با فرماندهی انتظامی است .
------------------------
ایستگاه آخرخودروی حامل موادمخدر در آمل 
فرمانده انتظامي آمل از کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر(شیشه) از یک سوداگران مرگ که داخل خودروی پراید جاساز کرده بود، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی در تشریح این خبرگفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي، طرح کنترلی در سطح شهر را به اجراء در آوردند.
وی افزود: ماموران پس از تشکیل تیم عملیاتی با رصد اطلاعاتی، خودروی عناصر تهیه و توزیع موادمخدر که در حال جابجایی مواد بودند را با رعایت مسائل حفاظتی و اصل غافلگیری متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: در بازدید فنی از خودرو 2 کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه از زیر صندلی عقب خودرو که بصورت ماهرانه ای جاسازشده بود، کشف و 3 متهم در این راستا دستگیر و با قرار مناسب روانه زندان شدند.
سرهنگ رضوانی با بيان اينکه مواد مخدر يك عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، خاطرنشان کرد: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.
------------------------
اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری فردی که با دسترسی به عکس های خصوصی یکی از کابران فضای مجازی قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر درویشی در تشریح این خبر، گفت: در پي مراجعه فردی به مراجع انتظامی شهرستان مبنی بر این که فردی با دسترسی به تصاویر خصوصی اش قصد اخاذی از وی را دارد، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، ماموران پلیس فتا متهم را که قصد اخاذی از شاکی را داشت شناسایی کردند .
سرهنگ درویشی، خاطرنشان کرد: متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و ضمن اعتراف به بزه انتسابی پس ازتشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در خاتمه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از انتشار و قرار دادن هرگونه فیلم و عکس‌های شخصی در صفحات مجازی خودداری کنند، و در صورت قرار گرفتن در دام شیادان و کلاهبرداران مراتب را در اسرع وقت به پلیس فتا یا مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
-----------------------
سوداگر مرگ در چالوس دستگیر شد 
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از شناسايي و دستگيري عامل تهیه و توزیع موادمخدر و کشف 4 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی اکبر خسروی با اعلام اين خبر افزود: در پي کسب خبري مبني بر خرید و فروش مواد مخدر توسط فردی در سطح شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد:در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه اين فرد را دستگير و در بازرسی از منزل وی 3 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک ویک کیلو و 140 گرم شیره کشف کردند.
سرهنگ خسروی در پایان با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمت انتظامي به شهروندان ياري کنند.
--------------------------
کشف 6 فقره سرقت منزل در سوادکوه 
فرمانده انتطامی شهرستان سوادکوه از دستگیری سارق منزل و کشف 6 فقره سرقت منزل خبر داد 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان سوادکوه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ اکبری، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 6 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان سوادکوه اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
--------------------------
مرگ مادر و فرزند بر اثر گاز گرفتگی 
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از جان باختن یک مادر به همراه پسرش براثر گازگرفتگی در یکی از روستاهای شهر مرزن آباد خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های 110 پلیس مبنی بر یک مورد گاز گرفتگی در منطقه گویتر شهر مرزن آباد، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد یک مادر 47 ساله و پسر 14 ساله اش به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بر اساس مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن حین خواب جان خود را از دست داده اند.
معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان مازندران با ابراز تاسف از اين حادثه از شهروندان خواست با توجه به فصل سرما، خطر گازگرفتگي را جدي گرفته و اصول ايمني را در استفاده از وسایل گرمایشی رعايت کنند، تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.
---------------------------
دستگیری مامور قلابی اداره برق در حین سرقت در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری مامور قلابی اداره برق در حین سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر بیان داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، ماموران انتظامی بررسی موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی در ساعت 0200 بامداد سارقی که با لباس اداره برق در حال سرقت سیم هوایی بود به همراه قیچی مخصوص سیم بری و مقداری سیم برق هوایی دستگیرکردند.
وی با اشاره به اعتراف متهم به 5 فقره سرقت سیم برق، افزود: ماموران متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و متهم به زندان انتقال داده شد.
سرهنگ باقری در پایان از شهروندان خواست: درصورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس110 اطلاع دهند.
-------------------------
ناکامی قاچاقچی موادمخدر با 31 کیلوگرم حشیش در بابلسر 
فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري یک سوداگر مرگ و كشف 31 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین زارع در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با قاچاقچیان و عاملان فروش و توریع مواد مخدر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسي از مخفیگاهش مقدار تقریبی 31 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.
سرهنگ زارع در پايان با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی شد از شهروندان خواست: در استای برخورد قاطع ماموران با سوداگران مرگ، با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
-------------------------
اعتراف دو سارق حرفه‌اي به 8 فقره سرقت منزل در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری 2 سارق حرفه ای و کشف 8 فقره سرقت منزل در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در امیرآباد بهشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه امیر آباد قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیری سرنخ های موجود، موفق به شناسایی دو سارق حرفه ای شدند و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: سارقان در تحقیقات مقدماتی پلیس به 8 فقره سرقت منزل در بهشهر، نکا و بندرگز اعتراف کردند .
وی با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: سارقان پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و بدون حفاظ اقدام به سرقت تلویزیون و طلاجات می کردند.
در پایان سرهنگ عنایتی گنجی به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای امنیتی، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری 16سارق و مالخر اموال سرقتی در جویبار 
فرمانده انتظامي جویبار از دستگیری 16سارق و مالخر اموال سرقتی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد 
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار با هماهنگی مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه 16سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها در مجموع به 16 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند .
وی همچنین اظهار داشت: در این عملیات 16 موتورسیکلت و 10خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت توقیف توقیف شد.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.
--------------------------
اخلاق و مردم داری در مکتب حاج قاسم 
حاج قاسم این سردار دلها چه داشت که با رفتنش این همه قلبها به هم ریخت و آشوبی در دلهای ایرانیان و مسلمانان و جهانیان برپا کرد ؟ 
او چه کرد که توانست با شهادت ساده و بی آلایشش این طور بر معادلات جهانی اثر بگذارد و حرکت مقاومت را به یک آن، چندین گام به پیش ببرد.
حاج قاسم آدم سختی بود اما در مقابل مردم خصوصاً خانواده و فرزندان شهدا با تمام وجود فردی تسلیم بود و گذشت، محبت و احساسات خود را نشان می داد او با اخلاق و مردم دار بود.
رابطه حاج قاسم با مردم تنظیم شده بود چون رابطه اش را با خدا تنظیم کرده بود.
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در باب حاج قاسم می فرمایند((به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم))
مکتب سلیمانی در حقیقت برای تبیین شهید سلیمانی و الگو قرار گرفتن ایشان برای جامعه به ویژه نسل جوان بوده است، چه در ایران و چه در جهان، مردم در زمان حیات حاج قاسم به ایشان علاقه داشتند چیزی در وجود او دیده بودند که چنین جاذبه ای ایجاد شده است.
بر همین اساس همه گروهها از هر جناح،کوچک و بزرگ، زن و مرد جذب این انسان بزرگوار شدند، زیرا او به دنبال این بود که مو به مو حرفهای حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) را اجرایی کند.
وی به دنبال این بود که مردم را در مسیر درست قرار دهد، لذا شعار نمی داد ، بلکه حرف و عملش یکی بود و روی مباحث مبانی و اصول انقلاب با کسی تعارف نداشت.
شهید سلیمانی در مسیری حرکت می کرد که امام و رهبری ترسیم کردند و مردم را در این مسیر با اخلاق نیکو و مهربانی دعوت می کرد.
خداوند هم در قران درباره پیامبر(ص) این موضوع را گفته اند که اگر تو خوش اخلاق نبودی و با مردم با اخلاق نیکو و مهربانی برخورد نمی کردی مردم از دورت کنار می رفتند.
حاج قاسم یک چنین خصلتی بزرگ داشت، شکوه و عظمت در تشییع جنازه سردار نشان از اخلاق مداری و مردم داری او بود که بعد از شهادت او خیلی ها دنبال این ویژگی حاج قاسم بودند، بویژه افرادی که ارتباط زیادی با مردم داشتند از جمله این افراد می توان به کارکنان فرماندهی انتظامی اشاره کرد که با اخلاق اسلامی خود مکتب حاج قاسم را ادامه دهند و به همه به ویژه دشمنان اسلام بقبولانند که ایران حاج قاسم های زیادی را پرورش داده است.
اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد می تواند موجب بروز پیامدهای مثبت و منفی در سطح سازمان گردد، شهید قاسم سلیمانی، نمونه عینی انسان مومن به خدا بود که تمام ویژگی های مومن را می توان در او یافت "داشتن زندگی هدفمند، خشوع در نماز، امانت داری، وفادار به پیمان، توکل به خدا، پناه دادن به دیگران و یاری کردن مردان خدا "
به قلم، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار