در ابتدا تصور می‌شد اومیکرون علایم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد؛ تصوری که نادرست بود و حالا کشور‌های متعددی با افزایش موارد بستری مبتلایان به این سویه جدید مواجه هستند در حالی که آمار واکسیناسیون در اکثر این کشور‌ها بالا است. این نشان می‌دهد که واکسن به تنهایی کافی نیست.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 07 January 2022

برخلاف آنچه قبلا تصور می‌شد، اومیکرون می‌تواند بحران بزرگی به دنبال داشته باشد؛ این را می‌شود از بررسی وضعیت کشورهایی دریافت که با این سویه جدید کرونا دست به گریبان هستند.
 
به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار آمار ابتلای به کووید19 در برخی کشورها تاکید کرد که کرونای اومیکرون می‌تواند کشور را با موج سهمگین ششم مواجه کند و لذا اعمال فوری تدابیر جدی برای جلوگیری از افزایش مبتلایان، ضروری است.
 
«اومیکرون» می‌تواند کشورمان را با موج سهمگین ششم مواجه کند
 
در ابتدا تصور می‌شد اومیکرون علایم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد؛ تصوری که نادرست بود و حالا کشور‌های متعددی با افزایش موارد بستری مبتلایان به این سویه جدید مواجه هستند در حالی که آمار واکسیناسیون در اکثر این کشور‌ها بالا است.
 
این نشان می‌دهد که واکسن به تنهایی کافی نیست و استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت روی تجمعات ضروری است. نکاتی که مدتی‌ست کمتر جدی گرفته می‌شوند و در نتیجه نگرانی از شیوغ بالای ویروس و بیماری ناشی از آن در کشورمان روزافزون شده است.
 
خطری که برای دوری جستن از آن می‌بایست ضمن تزریق دوز سوم واکسن، رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم که محیط‌های عمومی سرپوشیده به خصوص رستوران‌ها و تالارها، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، برگزاری مراسم و تجمعات در محیط بسته، حمل و نقل عمومی، سالن‌های سینما، و دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌ترین محل‌های انتقال بیماری محسوب می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار