مدیرکل تعاون روستایی کرمانشاه:
مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه از اختصاص چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت قراردادی گندم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 12 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، ایرج صفایی اظهار کرد: بر اساس آمار تاکنون بیش از چهار هزار هکتار کشت قراردادی گندم در کرمانشاه انجام شده که در شهرستان‌های گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب، روانسر، جوانرود، کرمانشاه، سنقر و کلیایی و صحنه انجام گرفته است.

وی افزود: روند کشت قراردادی گندم در استان کرمانشاه ادامه داشته و با افزایش مساحت زیر کشت در شهرستان‌هایی که تا کنون انجام گرفته این سطح بیشتر از چهار هزار هکتار نیز می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: در جلسات تنظیم بازار هوشمندسازی شبکه توزیع در کرمانشاه کارشناسی شده و در اواخر آذرماه ۲ روز به صورت آزمایشی انجام شد و از شانزدهم دی ماه به صورت رسمی هوشمندسازی شبکه توزیع در کرمانشاه فعال شد.

صفایی با اشاره به اینکه فعالیت بازرسین قرارگاه امنیتی غذایی مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی با ۴۹۰ بازرس از بسیج و ۲۵ نفر از بازرسان جهاد کشاورزی بازرسی را انجام می‌دهد، اما ادارات تابعه نیز برای بازرسی، افرادی را معرفی کرده تا در صورت نیاز فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در مورد امنیت غذایی هر روز ساعت ۶:۳۰ صبح به صورت ثابت در سازمان جهاد کشاورزی جلساتی برگزار می‌شود که نتایج این جلسات در بخش‌های مختلف متفاوت است.

صفایی در خصوص جلسات انجام شده در جهاد کشاورزی، افزود: موضوعات این جلسات متفاوت بوده برای مثال برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز دامداران، تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز، توزیع کالا‌ها در بازار، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری توزیع در بازار و یک جلسه نیز در مورد کشت قراردادی گندم با حضور وزیر کشاورزی انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار