مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به حضور استان مرکزی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: ظرفیت های استان از طریق نمایشگاه گردشگری تهران به تمام کشور معرفی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 27 January 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود:نمایشگاه‌های گردشگری به عنوان ابزاری مناسب برای نمایش داشته‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی یا صنعتی یک کشور به کار گرفته می‌شوند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی به همکاری بخش خصوصی در این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: امسال استان مرکزی با همکاری بخش خصوصی، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری، انجمن هتل‌داران، تاسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان غرفه بسیار پررنگ‌تر و با برنامه‌ریزی بسیار پربارتر حضور دارند.
مرزبان افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه امسال شامل: اجرای گروه موسیقی سنتی هالای، اجرای نقالی و مرشد خوانی، اجرای بازیهای بومی محلی، رونمایی از کتاب نقطه عشق با حضور پروفسور قوام‌زاده پدر علم آنکولوژی و دکتر کاظم آشتیانی پدر علم سلولهای بنیادی ایران، رونمایی از تابلو تفرشی دوزی با نقش ضامن آهو با حضور دکتر حسابی فرزند پروفسور حسابی و رونمایی از اپلیکیشن گردشگری است.
به گفته او استان مرکزی در فضایی به مساحت ۱۳۳ متر متر مربع در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: صنایع‌دستی و واحد‌های گردشگری و بوم‌گردی استان در قالب ۱۰ کانتر در نمایشگاه بین‌المللی نیز معرفی می‌شود.
مرزبان ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم گردی هزارابه، گیسو بانو، عمارت نقوسان حضور داشتند و همچنین رشته‌های میناکاری، پیکرتراشی، هنرهای چوبی، فیروزه کوبی قلاب بافی، عروسک سنتی و سوغات استان از جمله رشته‌هایی هستند که در غرفه استان به معرض نمایش گذاشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار