سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: با بستری ۳۵ مبتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 03 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، دکتر سید جواد پورنقی اظهار داشت: همچنین در شبانه روز گذشته، فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان ثبت شد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دُز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

 

پورنقی یادآور شد: در واقع واکسن کرونا در مقابل اٌمیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد بنابراین برای جلوگیری از ورود کشور به پیک ششم کرونا باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

 

 تاکنون یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۵ دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان ۵۵۶ هزار و ۸۰۲ دُز در نوبت اول، ۴۹۲ هزار و ۸۷۴ دُز در نوبت دوم و ۱۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر نیز در مرحله سوم واکسیناسیون تزریق شده است.

 

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار