اکران ۱۶ اثر چهلمین جشنواره فیلم فجر که از ۱۵ بهمن ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان قم آغاز شده با استقبال و روی خوش هنردوستان قمی همراه شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 07 February 2022

به گزارش تابناک قم، فیلم‌های «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، «بدونِ قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، «ضد» به کارگردانی امیر عباس ربیعی و «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر از جمله فیلم‌هایی است که در قم اکران می‌شود.

همچنین «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، «برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری و «بی رؤیا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری، «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب و «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی از جمله شانزده فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر هستند که در قم به روی پرده می‌رود.

اکران آثار سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر در سه روز گذشته در سه سینمای قم با استقبال مطلوب شهروندان قمی همراه شده و پیش بینی می‌شود تا پایان اکران این آثار تا ۲۲ بهمن ماه جاری همچنان سینما‌های استان شاهد حضور پرشور علاقه‌مندان به هنر هفتم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه در حاشیه بازدید از برگزاری نهمین جشنواره فیلم فجر قم در سینما تربیت با اشاره به اینکه امسال در ایام دهه فجر برنامه ریزی خوبی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها انجام شده، گفت: برخلاف سال‌های گذشته هم تعداد سینما‌ها و هم تعداد فیلم‌ها در قم افزایش یافته است.

سید موسی حسینی کاشانی گفت: از ۲۲ فیلم در حال اکران در جشنواره فیلم فجر ۱۶ فیلم قابلیت اکران در قم را پیدا کردند و این اتفاق خوبی است که علاقه‌مندان فرصت انتخاب بیشتری برای تماشای فیلم‌های دلخواه خود در جشنواره فجر را دارند.

او با اشاره به اینکه سینما تربیت شناسنامه قم است که به تازگی به همت اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بازسازی شده و کیفیت بیشتری برای اکران فیلم دارد،گفت: سه سینمای ونوس، تربیت و شهر آفتاب جشنواره فیلم فجر امسال را میزبانی می‌کنند که این اتفاق نیز باعث استقبال بیشتر مردم از جشنواره امسال شده است.

حسینی کاشانی گفت: ظرفیت‌های خوبی از جمله اساتید و طلاب حوزه، هنرمندان، فرهیختگان و اهالی رسانه در قم وجود دارند که امیدواریم از این امکان مناسب برای دیدن فیلم‌های جشنواره و ارائه نقد و نظرات سازنده خود استفاده کنند که قطعا این نظرات و نقد‌ها که از قم شکل گرفته برای کارگردانان، تهیه کنندگان و مدیران سینمایی می‌تواند تاثیرگذار باشد و برای برنامه ریزی‌های سال‌های بعد و تولید آثار فاخر مورد بهره گیری قرار گیرد.

نماینده اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران نیز در حاشیه اکران فیلم‌های جشنواره فجر در جمع خبرنگاران قمی،گفت: تنوع ژانر و سوژه در فیلم‌های سینمایی امسال قابل توجه است و حتی فیلم ژانر اکشن که سالهاست در ایران به آن پرداخته نشده نیز امسال جزء آثار جشنواره، در حال اکران است.

سید روح الله حسینی در همین خصوص گفت: ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم بخش مسابقه در سینما‌های قم در حال اکران هستند.

حسینی کاشانی گفت: تنوع ژانر و سوژه در فیلم‌های سینمایی امسال قابل توجه است و حتی فیلم ژانر اکشن که سالهاست در ایران به آن پرداخته نشده نیز امسال جزء آثار جشنواره، در حال اکران است.

نماینده اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: کیفیت فیلم‌ها نیز نسبت به سال‌های قبل بالاتر و تماشاگرپسندتر است و تقریبا همه فیلم‌هایی که حرف برای گفتن دارند در قم اکران می‌شوند.

حسینی گفت: با توجه به رنگ قرمز کرونایی در قم و محدودیت‌های ناشی از کرونا دو سینمای تربیت و شهرآفتاب برای اکران فیلم‌های امسال اضافه شده تا فضای بیشتری برای علاقه‌مندان به سینما و جشنواره فجر فراهم شود.

در هفدهمین روز از بهمن ماه و سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم، هنردوستان قمی به استقبال فیلم‌های لایه‌های دروغ، مرد بازنده، برف آخر و شادوران خواهند رفت.

سینما ونوس در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ دو فیلم لایه‌های دروغ ساخته رامین سهراب و مرد بازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان را اکران می‌شود.

در سینما تربیت نیز دو فیلم مرد بازنده در سانس ۱۸ و لایه‌های دروغ در سانس ۲۰:۳۰ به روی پرده خواهند رفت.

سینما شهر آفتاب هم برای روز سوم جشنواره فیلم برف آخر ساخته امیرحسین عسگری و فیلم شادروان ساخته حسین نمازی را اکران می‌کند.

گفتنی است حضور تماشاگران در سینما‌ها با زدن ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار