مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از خدمات ارائه شده این جمعیت در راستای کمک رسانی به مردم خبر داد و گفت: یکی از این خدمات اجرای طرح ملی ایران یاران در راستای یاری رساندن به دانشگاه علوم پزشکی و شتاب بخشی در امر واکسیناسیون در هلال احمر در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 08 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فرزین معتمدی در نشست خبری که باحضور اصحاب رسانه برگزار شد،ضمن تبریک ایام دهه مبارکه فجر و روز نیروی هوایی، از اهالی رسانه بابت اطلاع رسانی دقیق و سریع قدردانی کرد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در سال جاری در خدمت مردم استان بوده و خدمات متنوعی به مردم کرمانشاه ارائه کرده است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 5 مورد سیل و غرق شدگی و 27 مورد عملیات شهری در استان اجرا شده، مجموع حادثه دیدگان 10 هزار و 902 نفر بوده است و 180 نفر در کوهستان، 336 نفر در آب گرفتگی منازل نجات یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: امداد هوایی شامل 29 پرواز و انتقال 6 نفر حادثه دیده که این پرواز ها در برف و کولاک اخیر انجام شده که ۲ مادر باردار را از این طریق به مراکز درمانی اعزام شده، همچنین 6 تن مواد غذایی را از طریق بالگرد انتقال دادیم.

وی با بیان اینکه مجموع کل تیم های عملیاتی اعزام شده 742 تیم بوده است، خاطر نشان کرد: کل عملیات رهاسازي 63 مورد گزارش شده، یکی از برنامه ها در راستای تقویت بنیه امدادی استان کرمانشاه، تجهیز ناوگان ترابری، تجهیزات پایگاه های امدادی و آمادگی کلیه تیم های عملیاتی در کل ایام بهار تابستان و زمستان ایجاد شده است.

معتمدی با اشاره به خدمات حمایتی حوزه معاونت داوطلبان و جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری 192 داوطلب اعزام و 24 پروژه محرومیت زدا انجام شده، یکی از مواردی که با کمک خیرین انجام شد بانک تجهیزات امانات پزشکی است که در کلیه شهرستان های استان این بانک را افتتاح کردیم و برای کاهش میزان بستری بیماران می توانیم دستگاه اکسیژن را به صورت امانی در اختیار بیماران قرار دهیم و تامین هزینه های آن از طریق خیرین است، خیرین کپسول خریداری می کنند و به شعب اهدا می کنند، در بانک امانات کپسول اکسیژن ویلچر و سایر تجهیزات وجود دارد.

وی گفت: یکی از موارد دیگر پویش همدلی و مساوات است که از آغاز کرونا 5 مرحله بسته معیشتی توزیع کردیم ( با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان) که ارزش هر بسته حدود 500 هزار تومان است، به علاوه 329 خانه هلال را در کل استان افتتاح کردیم، اجرای مانور زلزله در 70 مدرسه و تشکیل کانون های دانش‌آموزی در 150مدرسه انجام شده است.

معتمدی تصریح کرد: یکی از طرح ها در پیشگیری از شیوع کرونا طرح ملی نذر سلامت بود و اجرای طرح ملی ایران یاران جوان بود که جمعیت هلال احمر به دانشگاه علوم پزشکی در تلقیح واکسن کمک کند، به این ترتیب در 5 شهرستان استان فعالان بخش جوان جمعیت هلال احمر به یاری دانشگاه رفتند و در تزریق واکسن نقش به سزایی داشتند که از طرح های موثر  در پیشگیری از کرونا  بود، طرح قرار مهربانی شامل اهدای خون نیز توسط جمعیت جوانان انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مراسم انجام شده به شکل نمادین پیوستن 400 نفر از اعضا به حوزه امداد و نجات است، همچنین راه انداری سامانه اموال در شعب تابعه، به علاوه اتوماسیونی را برقرار کردیم تا افراد دورکار به اتوماسیون اداری دست یابند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حوزه آموزش، در راستای آمادگی در برابر مخاطرات و خانه های هلال 751 دوره توسط جمعیت برگزار شده، 13 هزار و 650 نفر در این مدت آموزش دیدند، آموزش همگانی نیروهای مسلح که قبل از اعزام به سربازی توسط مربیان آموزش در زمینه کمک های اولیه به آن ها داده می ‌شود و در این مورد رتبه برتر کشور را به دست آوردیم، 20 دوره ضمن خدمت جهت کارکنان انجام شده و برای مرکز جامع علمی کاربردی مجوز دوره تزریقات و پانسمان گرفتیم که همچنان ادامه دارد.

معتمدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ملزم به احداث 7 پایگاه است، یادآور شد: در شهرستان های دیگر شامل گیلانغرب، قصر شیرین، کنگاور، هرسین و سرپل ذهاب تا سال 1401 مراکز ایجاد می شود این ها مناطقی هستند که نیازمندی شان به پایگاه امداد و نجات احصا شده و شرایطی ایجاد می کنیم که مراحل اجرایی این کار را انجام دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار