تابناک: فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک باند بزرگ قاچاق میوه خارجی به کشور خبر داد و گفت: شش تریلر حامل میوه قاچاق به ارزش شش میلیارد ریال توقیف شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 29 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز دوشنبه اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو برادر با تشکیل باندی در زمینه قاچاق میوه های خارجی به کشور فعالیت می کنند، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که این باند محموله های میوه را از کشورهای خارجی و عمدتا آفریقایی با شیوه های خاص از طریق جعل مدارک و دور زدن قانون به کشور وارد و سپس آنها را در سردخانه های متعلق به خود در استان های اصفهان و تهران نگهداری و در زمان مناسب وارد بازار می کند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمل این قاچاقچیان باعث ایجاد اشکال و اخلال در بازار میوه داخل و متضرر شدن تولید کنندگان داخلی می شد، کارآگاهان پلیس آگاهی با حساسیت ویژه ای این پرونده را دنبال کرده و با هماهنگی مقام قضایی محل های تخلیه میوه های قاچاق را در حاشیه شهر اصفهان مورد شناسایی قرار دادند.

وی گفت: در این رابطه ماموران با تحقیقات میدانی و اقدامات تخصصی از حرکت شش تریلر حامل محموله میوه قاچاق به سمت تهران و اصفهان مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان پس از اطلاع از این موضوع به همراه ماموران اعزامی از مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا، در یک عملیات مشترک و همزمان دو تریلر حامل 100 تن پرتقال خارجی قاچاق را در یکی از محورهای ورودی به اصفهان متوقف کردند.

سردار آقاخانی گفت: کارآگاهان در عملیات بعدی صاحب اصلی بار و سردسته باند را در تهران شناسایی و دستگیر کردند و با اعترافات متهم چهار تریلر حامل بار میوه دیگر به وزن 400 تن شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش محموله های توقیف شده را شش میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: در این عملیات شش نفر از جمله دو متهم اصلی وارد کننده کالاهای خارجی قاچاق دستگیر و با اعتراف صریح به عمل مجرمانه خود، به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار