فرمانده انتظامی استان از کاهش ۷ درصدی و کشف ۹۸ درصدی قتل‌ها در استان طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 09 February 2022

به گفته سردار محمدرضا میرحیدری امروز دستگاه‌های امنیتی در استان با یکدلی و هم‌افزایی به دنبال ارتقا سطح امنیت استان هستند و با وجود مشکلات بیرونی، با انسجام میان دستگاه‌های امنیتی، شرایط مطلوبی در استان داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین امسال تا ۳۰ دی‌ماه، میزان تماس‌ها با ۱۱۰، ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۷۵ مورد و به طور میانگین ۴ هزار و ۴۴۱ تماس در روز بود گفت: از مجموع تماس‌ها با ۱۱۰، ۱۶ درصد مرتبط با ترافیک و تصادفات، یک درصد اقتصادی، یک درصد در حوزه سایبری، ۳ درصد در ارتباط با مواد مخدر، ۹ درصد مزاحمت، ۱۱ درصد سرقت، ۲۰ درصد درگیری و نزاع و ۳۸ درصد سایر موارد بوده است.

سردار میرحیدری افزود: غالبا برای موارد غیر فوریتی با ۱۱۰ تماس گرفته می‌شود که باعث افزایش تماس‌ها و تأخیر در پاسخگویی می‌شود، درحالی که باید صرفاً اخبار فوری را به اطلاع برسانند. حدود ۲۱ درصد از تماس‌ها با این سامانه غیرفوریتی بوده، درحالی که اگر مردم با موارد فوری آشنا شوند به بهبود پاسخگویی و سرعت عمل پلیس کمک می‌کند.

وی با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال جرائم خشن ۴۲ درصد کاهش داشته است، گفت: ۸۶ درصد از جرایم خشن کشف شده که ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش ۷ درصدی و کشف ۹۸ درصدی قتل‌ها در استان طی ۱۰ ماهه امسال، تصریح کرد: سرقت به عنف ۴۸ درصد کاهش داشته و سرقت‌های تحت پوشش مأموران ۵۶ درصد در استان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده سرقت در سطح استان ۵ درصد کاهش داشته و کشف به وقوع سرقت‌ها ۵۶ درصد بوده است، افزود: در ۱۰ ماهه امسال سرقت مغازه ۳۱ درصد کاهش، سرقت منزل ۲۸ درصد، اتومبیل ۱۷، موتوسیکلت ۱۶، کیف قاپی ۱۶، احشام ۲۰، داخل خودرو ۱۹ درصد و قطعات خودرو ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال سرقت اماکن ۴ درصد رشد داشته است. در این حوزه دو کار باید انجام شود؛ یکی ساماندهی ضایعاتی‌ها و دیگری همراهی شهرداری در ارتباط با شرایط و ضوابط ساختمان‌های درحال احداث.

وی از افزایش ۲۹ درصدی جیب بری و کیف‌زنی خبر داد و افزود: سرقت پلاک ۴ درصد افزایش داشته و میزان کشفیات به وقوع ۲۱ درصد بوده است. به مردم توصیه می‌کنم وسایل نقلیه خود را هرجایی رها نکنند، چون با همین پلاک‌های سرقتی جرایم سنگینی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه جرایم اقتصادی در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در این مدت جعل ۱۲ درصد و کلاهبرداری ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با تغییرات در کشور همسایه، قاچاق مواد مخدر تحت شعاع قرار گرفته و ورود مواد مخدر کاهشی بوده، به‌طوری که در ۱۰ ماهه امسال ۱۲ درصد کاهش کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۵ درصد افزایش داشته است.

سردار میرحیدری از کشف ۴۰ تن و ۷۶۱ کیلوگرم مواد مخدر خبر داد و توضیح داد: کشفیات مواد مخدر استان شامل ۳۲ تن تریاک، حدود یک تن مورفین، ۲۴۳ کیلوگرم هروئین، ۵ تن حشیش و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه دستگیری معتادان ۴۶ درصد افزایش داشته، افزود: برخورد با خرده فروشان ۱۱ درصد و انهدام باند مواد مخدر ۲۲ درصد افزایش داشته است. برخورد قاطع با خرده فروشان در صدر برنامه‌های ما است و نسبت به دستگیری خرده فروشان طرح فراگیری اجرا خواهد شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: ۱۰ درصد کشفیات سلاح‌های جنگی و زیر یک درصد سلاح‌های شکاری در استان افزایش داشته و در حوزه قاچاق کالا نیز کشفیات سوخت ۱۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از تشدید برخورد و اعمال جرائم سنگینی برای تولید، توزیع و فروش مواد محترقه در پایان سال خبر داد.

فرمانده انتظامی استان به افزایش ۷۷ درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق در استان اشاره و تصریح کرد: تعداد پرونده‌های قاچاق ۴۵ درصد رشد داشته است. امسال بیشتر تأکید ما بر قاچاقچیان کلان بوده و در این راستا پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون ۷۹ درصد رشد و بالای ۱۰۰ میلیون ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای حمل قاچاق توقیف شده در استان امسال ۲۲ درصد افزایش داشته، بیان کرد: تردد شوتی‌ها امنیت محورها را تحت‌تأثیر قرار داده است. طرحی به صورت مشترک درحال اجرا است که برخورد قاطع، جرائم سنگین و توقیف طولانی مدت وسایل را داریم.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: کشفیات مواد الکلی در استان طی ۱۰ ماهه امسال ۲۵ درصد رشد داشته و تعداد تولیدکنندگان نیز ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی به آمار تصادفات درون شهری اشاره و اظهار کرد: ۸ درصد کاهش متوفیان، ۵ درصد کاهش جرحی‌ها و ۱۵ درصد افزایش تعداد تصادفات درون شهری در ۱۰ ماهه امسال ثبت شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ۷۰ درصد سفرهای بین شهری در استان عبوری هستند و اصفهان دومین استان از نظر تردد است، گفت: متأسفانه وزارت راه پشتیبانی ناچیزی از راه‌های استان دارد. پلیس ۲۳۲ نقطه حادثه خیر اعلام کرده، اما به خاطر اعتبارات موجود رفع نشده است و منجر به تحمیل خسارات مردم می‌شود.

وی اعلام کرد: در ۱۰ ماهه امسال نزاع و درگیری در استان ۸ درصد کاهش، اما دستگیری‌های دسته جمعی ۵ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار