استاندار مازندران
به گفته استاندار مازندران، استان مازندران تنها ۲ و نیم درصد اراضی تولیدی کشور را در اختیار دارد .
کد خبر: ۱۰۲۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 10 February 2022

حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۲ کشور همسایه از سبد غذایی مازندران بهره مند هستند گفت:

سهم استان در سبد غذایی کشور ۱۲ درصد است.

استاندار مازندران در مراسم افتتاح کارخانه آرد برکت روستای بیشه‌سر بابل با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: گندم و نان مفهوم خاصی در اقتصاد ما داشته و گذشته از آن به عنوان برکت الهی احترام ویژه ای در سفره ایرانی و حتی جهان دارد.

سیدمحمود حسینی پور اقدام این سرمایه گذار بخش خصوصی را فراتر از بُعد مادی، به عنوان باقیات و صالحات برشمرد و افزود: این اقدام شایسته در راستای امنیت غذایی استان انجام شده و این سرمایه گذار در حوزه سبد غذایی مردم منطقه سرمایه گذاری کرده است. اینکه از ثروتی که خداوند در اختیارمان گذاشته چگونه و با چه نیتی هزینه کنیم بسیار مهم است.

حسینی پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که وضعیت سخت تحریم را شرایط جنگی ترسیم کردند و اقدام تولیدکنندگان را بی اثر کردن تحریم ها دانستند خاطرنشان کرد: رهبری به تولیدکننده و کسانی که در مسیر تولید مشغول فعالیت هستند، عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی داده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در عرصه های مختلف نیازمند همه جوانان، نخبگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای افتخارآفرینی در کشور هستیم افزود: امروز کشور نیازمند همگرایی حداکثری در حوزه توسعه، رشد و تولید است و شرایط کشور هیچ تفاوتی با زمان جنگ تحمیلی ندارد. جوانان همین مناطق در مقابل صفوف انسانی دشمن ایستادند و مقاومت کردند و پشتیبان آنها همین سرمایه گذاران بودند.

حسینی پور با اشاره به اینکه برنامه رشد و توسعه مازندران بدون حضور سرمایه گذاران امکانپذیر نیست تصریح کرد: مازندران در مقیاس نقشه جهانی از نظر آب، خاک و هوا بی نظیر است و در همین راستا ضروری است همه سرمایه گذاران در رشد اقتصادی مازندران حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مازندران تنها ۲ و نیم درصد اراضی تولیدی کشور را دارد یادآور شد: این در حالی است که سهم مازندران در سبد غذایی کشور ۱۲ درصد است و ۱۲ کشور همسایه نیز از سبد غذایی مازندران در بعضی حوزه ها استفاده می کنند.

عالی ترین مقام دولت در استان ادامه داد: مازندران توانمندی زیادی در همه حوزه ها دارد و با افتخار می توان گفت مازندران صمیمی ترین، باوفاترین و خونگرم ترین مردم کشور را داراست.

حسینی پور در انتها با یادآوری و گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۲۲ بهمن را روز اقتدار ملی دانست و تصریح کرد: حضور باشکوه مردم با رعایت پروتکل بهداشتی در شهرهایی که قرمز نیست ضروری بوده و نمایش اقتدار ملت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار