معاون عملیات فرماندهی انتظامی البرز گفت: شهروندانی که قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی نیستند می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۲۶ موضوع را با پلیس در میان بگذارند.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 21 February 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ فرهاد چراغی گفت: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه شامل پیش شماره ۱۱۰ و کد استان می‌باشد که به عنوان مثال استان البرز ۱۱۰۲۶، دریافت پیامک در حوزه‌های عملیاتی از دیگر قابلیت‌های این سامانه می‌باشد.

او گفت:سامانه به منظور استفاده همه مردم به ویژه افراد کم شنوا، ناشنوا و سخت گویش که تماس تلفنی با ۱۱۰ برای آن‌ها دشوار است راه اندازی شده. 

سرهنگ چراغی گفت: روزانه بیش از ۲۸۰۰ تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر استان برقرار می‌شود که از این تعداد، بیش از نیمی منجر به عملیات‌های پلیسی می‌شود که این امر بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آن‌ها از پلیس و افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

به گفته معاون عملیات فرماندهی انتظامی البرز  با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به ۲ درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می‌دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی نبوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار