پیشنهاد و درخواست دکتر اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در خصوص واردات ماشیین آلات راهداری و شهرداری‌ها در جلسه هیات دولت مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 21 February 2022
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ دکتر زارعی کوشا ششم بهمن ماه در جریان سفر وزیر محترم کشور به استان، درخواست کرد تا مجوز لازم برای واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری‌ها و راهداری صادر شود.

همچنین در دیدار ۱۴ بهمن ماه سال‌جاری استاندار کردستان و مجمع نمایندگان کردستان با ریاست محترم جمهور بار دیگر دکتر زارعی کوشا از دکتر رئیسی خواست که مجوز‌های لازم برای واردات تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر شود.

بعد از پیگیری‌های صورت گرفته این مهم روز گذشته در جلسه هیات دولت مطرح و با موافقت ریاست محترم جمهوری و هیات وزیران مجوز واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری‌ها و راهداری‌ها صادر شد.
در مصوبه هیات دولت آمده است: با توجه به وقوع بلایای طبیعی و بحران‌خیز بودن کشور و از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات متناسب با شرایط بحرانی در استان‌های کشور، هیئت وزیران مصوب کرد ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین دپوشده در سازمان اموال تملیکی به‌عنوان کالا‌های متروکه، برای مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور قرار داده شود تا بین شهرداری‌های کشور توزیع گردد.

همچنین با تصویب هیئت وزیران، به وزارت کشور اجازه داده شد نسبت به واردات ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها با عمر حداکثر سه سال از تاریخ تولید با معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و‌مصوبه یادشده مقدمات واردات ماشین آلات ناوگان شهرداری‌ها و راهداری استان کردستان فراهم شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار