رئیس شورای هماهنگی امور اجتماعی، فرهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اجرای مهارت‌های نوین و به روز، با توجه به نیازسنجی استان‌ها در این سازمان، هدفگذاری شده است و با جدیت پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 23 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد جواد جامه بزرگی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود:نقش این سازمان در ایجاد و ارتقای سطح اشتغال بی بدیل است که با قول مساعد و با تعامل و همکاری مسئولان دولت و مجلس، امید است گام های موثری در راستای تقویت مهارت آموزی و کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.
وی یادآورشد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، مقرر شده که در سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تحول انقلابی و جهادگونه ایجاد شود که این تحول گرایی بر مبنایی ارتقای آموزش است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین بیان داشت: جایگاه مهارت در جامعه ویژه است و افراد دارای مهارت، در ارتقای سطح جامعه تاثیرگذار هستند.
سید «مجتبی آل یاسین» افزود: رویکرد دولت سیزدهم، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است و باید اذعان داشت که فقر و فساد ناشی از تبعیض است و به طور قطع با سیاست‌های دولت عدالت محور، انقلابی و مردمی آیت الله این امر محقق می‌شود.
وی بیان داشت: باید گلوگاه‌های فساد شناسایی و با بانیان وضع موجود برخورد قاطع صورت گیرد و با روی کارآمدن مدیران صادق، قانون مدار، پاکدست و شایسته، خلاهای گذشته را جبران کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: با نگرش تحول گرایی، وضع موجود را باید تحول بخشید.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی، نیز عنوان کرد: اهداف سازمانی و اهداف بالادستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به طور حتم مورد توجه این سازمان خواهد بود.
«حمیدرضا رستمی» گفت: بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در راستای توسعه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت و دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد.
وی بیان داشت: سند آمایش مهارت تدوین شده که بر اساس این سند، برخی رشته‌ها در برخی مراکز حذف، یا اضافه و همچنین برخی رشته‌ها توسعه یافته‌اند تا بتوان متناسب با شرایط جغرافیایی و محیطی فرصت‌های شغلی را ایجاد کرد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات ریاست سازمان، بخش خصوصی نیز زیر چتر حمایتی این اداره کل قرار می‌گیرد.

نماینده کارکنان در پارلمان کارشناسان و مربیان کشور نیز در این آیین اظهار داشت: خواستار عدالت سازمانی هستیم و امید است با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبعیض پرسنل سازمان فنی و حرفه ای با سایر سازمان‌ها از میان برداشته شود.
«داود فرجی» مهمترین دغدغه جامعه را اشتغال جوانان و همچنین معیشت مردم عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد و این مهم باید مدنظر باشد که پرسنل فنی و حرفه ای، انتقال دهنده این مهارت هستند که انتظار می‌رود مطالبات این قشر بیش از گذشته مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: قول مساعد داده می‌شود با همت و تلاش مضاعف، بحث "جهاد مهارت" را تقویت کنیم و در کوتاه مدت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به شایستگی به مردم استان و به ویژه جوانان ارائه دهیم.

اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیش از ۲۴۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارتهای مختلف را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار