رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵ کارگر اراکی با مواد مذاب دچار سوختگی و به سرعت به بیمارستان ولیعصر منتقل شدند.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 28 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمد پروهان افزود: این حادثه شامگاه گذشته به وقوع پیوسته که با اعلام حادثه بلافاصله ۲ تیم اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی یادآورشد: پنج کارگر یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد اراک حین کار با مواد مذاب، دچار سوختگی شدند.
وی تاکید کرد: تکنسین‌های اعزامی پنج مرد ۲۲ تا ۴۰ ساله را که دچار سوختگی‌های پنج تا ۴۰ درصد شدند را با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) انتقال دادند.
دکتر پروهان ادامه داد: یکی از کارگران حادثه دیده (۳۵ ساله) با سوختگی ۵۰ درصد درجه ۲ و سه برای ادامه درمان به تهران انتقال یافت.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارگر دیگر نیز با سوختگی ۴۰ درصد درجه سه در ناحیه دست‌ها، صورت و چشم، ۲ کارگر نیز با پنج و هفت درصد سوختگی در ناحیه صورت و چشم و یک کارگر هم سرپایی مداوا و مرخص شده است.

توصیه های اورژانس برای کاهش آسیب های آخرین چهارشنبه سال

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انحراف از آیین چهارشنبه آخر سال باعث بروز اتفاقات تلخ می شود.
دکتر پروهان افزود: متاسفانه برداشت غلطی از رسوم شیرین سنتی ایرانی، باعث بروز اتفاقات تلخ چهارشنبه آخر سال می شود.
وی یادآورشد: متاسفانه هر چه به آخرین هفته و چهارشنبه پایان سال نزدیک می شویم، شاهد اتفاقات خطرناکی هستیم که عمدتا جوانان را تحت تاثیر قرار داده و کام خود و خانواده شان را تلخ می کند.
وی تاکید کرد: خانواده ها با هدایت و راهنمایی فرزندان خود می توانند از بروز اتفاقات خطرآفرین جلوگیری کنند چراکه استفاده از وسایل خطرناک با صداهای مهیب به هیچ وجه هیچ جایی در رسم گذشتگان ما نداشته و نخواهد داشت.
دکتر پروهان گفت: استفاده از مواد منفجره، آسیب هایی چون سوختگی و حتی قطع عضو را در پی خواهد داشت.
وی یادآور شد: بروز کوچکترین اتفاق در این روز برای مجموعه اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی قابل قبول نیست و اکیدا ضمن ناراحتی همکاران، از روزها و حتی ماه ها قبل از هم استانی ها به خصوص جوانان می خواهیم لذت زودگذر یک شب را با شیرینی طول زندگی به ویژه ایام سال جدید و سال نو معامله نکنند و دست به کارهای خطرناک نزنند.
وی افزود: انفجار حاصل از مواد منفجره، احتمال صدمات بدتری را در پی خواهد داشت و صرفا به سوختگی های درجه های 1،2،3، و 4 ختم نمی شود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه استان مرکزی، جزء استان های پر آسیب این روز در بین استان های کشور است گفت: مسئولان می توانند با مدیریت، برنامه ریزی و اجرای برنامه های کم آسیب تر و شادتر و البته فرهنگ سازی، نسبت به سنت صحیح این روز و اجرای خوب آن، مخاطرات این روز کمتر و کمتر کنند.
دکتر پروهان خطاب به جوانان افزود: ایجاد سر و صدای بلندتر با مواد خطرناکی که هر لحظه امکان منفجر شدنشان وجود دارد به هیچ وجه افتخار آمیز نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار