مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: عملیات تعویض واشرهای فرسوده شیرآلات منصوبه در حوضچه های مسیر خط انتقال آب از سد گاوشان به سمت تصفیه خانه غدیر تا ۲۰ روز آینده به پایان می رسد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 03 March 2022

محمودرضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه سبت به سال گذشته ۲٠ درصد کاهش آب ورودی به سد‌ها گزارش شده و علت آن کمبود بارش در سال جاری است، با توجه به اینکه در سال گذشته هم با خشکسالی مواجه بودیم، امسال حتی نسبت به سال گذشته هم ۲٠ درصد بارش‌ها کمتر گزارش شد.

وی افزود: خطوط انتقال آب خطوط فولادی هستند و بهتر است کلمه شکستگی را در آن‌ها اصلاح کنیم، چون دچار شکستگی نمی‌شوند، در طی این ۷۳ کیلومتر مسیر آبی سدگاوشان به سمت تصفیه خانه غدیر حوضچه‌هایی تعبیه شده که در آن‌ها شیرآلاتی منصوب است که واشر آن‌ها در طول سالیان متوالی دچار فرسودگی می‌شوند و این واشر‌ها نیاز به تعمیر دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب از سال ۱۳۹۲ تاکنون از سد گاوشان به طور متوسط بین یک مترمکعب در ثانیه یعنی هزار لیتر تا یک هزار و ۵٠٠ لیتر در ثانیه آب دریافت و در تصفیه خانه شهید نظری تصفیه می‌شود، در تابستان امسال با توجه به شرایط پیش آمده قرار شد حجم آب را افزایش دهیم و به ظرفیت نسبی آن که عدد۲/۶ مترمکعب طراحی شده است برسانیم، ولی متاسفانه شیرآلات و حوضچه‌ها دچار نشتی‌هایی شدند که آب از نشت‌ها عبور می‌کرد، به زودی در فرصت مناسب نسبت به اصلاح شیرآلات و حوضچه‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید خط انتقال آب را برای تعویض واشر‌ها و بهسازی شیرالات قطع کنیم، افزود: به این نتیجه رسیدیم با توجه به بارندگی‌های اخیر و وضعیت آبدهی خوب سراب طاقبستان، آب طاقبستان را جایگزین آن میزان از اب ورودی به کرمانشاه از سد گاوشان کردیم و اب را از سمت گاوشان بستیم که سریع اکیپ‌ها نسبت به تعویض واشر و رفع نشتی‌ها اقدام کنند و پیمانکار مربوطه دو روز است مشغول به کار شده و آب نیز قطع شده است.


شهلایی تشریح کرد: تعمیر این خط انتقال بین ۲٠ الی ۲۵ روز به طول می‌انجامد، ضمن این که آب از سراب طاقبستان می‌آید، در تلاشیم آب را به گونه‌ای تنظیم کنند که دچار افت و قطعی در سطح شهر نشود تا بتوانیم خط را بهسازی کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۷۷٠ میلیون متر مکعب آب ذخیره پشت سد‌ها داشتیم، از حجم یک میلیارد و ۳۵٠ میلیون متر مکعبی در ۱۲ سد مخزنی استان که نسبت به آمار سال گذشته در همین موقع چیزی حدود ۲٠ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش ورودی به سد‌ها را داریم که ناشی از کاهش نزولات آسمانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار