فرزاد مرادی دبیر کل حزب سیاسی همت در استان کردستان در قالب یک بیاینه درخواست و مطالبات و مشکلات مردم استان کردستان را از دولت مردمی و حجت الاسلام و المسلمین آیت الله رییسی درخواست کرد .
کد خبر: ۱۰۳۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 03 March 2022

به گزارش تابناک کردستان ، در متن این بیاینه آمده است ؛
 
بسم الله ارحمن الرحیم
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی دامت برکاته.

با عرض سلام و درود بر خالق هر دو جهان هستی و همچنین سلام و درود خداوند بزرگ بر پیامبر اسلام که با دین حق و حقیقت اسلام نور انسانیت را در عالم بشریت روشن کرد،سلام و درود بر معمار بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلام ایران،حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، سلام و درود بر خون پاک و مظلوم شهیدان که با فدا کردن جان عزیزشان شمع بشریت شده اند،سلام و درود بر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و سلام و درود بر شما حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی که با انتخاب شما در انتخابات امسال امید را در دل و قلب جامعه زنده کردید.

السلام علیکم:

قبل از هر چیزی حمد و سپاس خداوند بزرگ را به جا می آورم که انتخابات ریاست جمهوری خردادماه سال جاری را برای امت اسلامی و جامعه ایران تبدیل به مایه خیر و برکت کرد و بار دیگر امیدها و آرزوهای واقعی مردم سرزمین ایران اسلامی در یک دولت انقلابی تحقق پیدا کرد و وعده الهی در مورد سعادت و نجات امت اسلامی بعد از مشکلات و سختی ها شکل عینی و واقعی به خودش گرفت.

مشکلات و گرفتارهای هر چند به ظاهر دردناک و سخت است ولی این ماهیت و محتوای نظام هستی و بشریت است که همیشه مسئله "خیر و شر" و یا طبق فرمایشات قرآن کریم "حق و باطل" در این نظام هستی همیشه وجود داشته است و دلیل آن در داشتن غایت و هدف انسان در عالم هستی است.

اصولا انسان برعکس مابقیه موجودات و مخلوقات خداوند بزرگ بدون هدف و غایت نیست و تفاوت انسان با این موجودات از اینجا شروع میشود،انسان به دلیل داشتن شرافت و کرامت که از طرف خداوند بزرگ به او رسیده است نمیتواند فاقد هدف و غایت باشد و این داشتن غایت از لوازم فطرت وکرامت الهی است.

از طرف دیگر انسان در این نظام هستی به دلیل جایگاهی که خداوند برای او مشخص و معلوم کرده است باید کرامت و شرافت خودش را در مسیر الهی قرار دهد،هر چند مسیر الهی به دلیل حق بودن و درست بودن یک مسیر بدون مشکلات و سختی ها نیست و انسان باید در برابر این مشکلات در مرحله اول به خداوند بزرگ و اولیا الهی توسل کنند و در مرحله دوم با زنده نگه داشتن امید و نجات از جانب خداوند بر مشکلات فاق آید.

اما وجود مشکلات و سختی ها به معنای نقطه پایان در نظام هستی و الهی نیست بلکه برعکس این راه تازه شروع شده است و انسان در برابر این نظام هستی و همچنین شرافت الهی که به او ارزانی شده است احساس مسئولیت و تعهد دارد و در برابر فرقه های باطل و شرهای موجود در این نظام هستی نمیتواند بی تفاوت باشد،بلکه باید با آنها مبارزه کند و حتی جان عزیزش را در این راه تقدیم کند تا پرچم انسانیت در عالم بشریت به احتزار در آید و نظام هستی الهی که در اصل منشا خیر و برکت است بار دیگر حق بودنش را در برابر فرقه های باطل اثبات کند، هر چند این فرقه ها موجودیت مستقل از جبهه حق ندارند ولی بسیاری از انسان ها به اشتباه شیفته فرقه های باطل میشود و این همان گم کردن خداوند و جایگاه انسان در نظام هستی است.

اما دلیل اینکه انسان باید در برابر فرقه باطل ایستادگی کنند و جان عزیزش را فدای این راه کنند بخاطر داشتن حق بودن و جایگاه آفرینش انسان در نظام هستی است که این انسان چاره ای به جز مبارزه کردن با فرقه باطل ندارد و شهیدان امروز در کشور اسلامی ایران انصافا نمونه بارز این سخن هستند.

این شهیدان بخاطر اعتقاد و آگاهی به جایگاه الهی بودن در نظام هستی در برابر عالم بشریت احساس مسئولیت کردند و حتی حاضر بودند جان خودشان را فدای این هدف عالی کنند و شهید شدن در واقع یکی شدن با روح الهی در وجود انسان است و وقتی انسان به این درجه از ایمان برسد همه چیز خودش را فدای این هدف الهی خواهد کرد.

امروز شهیدان انقلاب اسلامی از جمله شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یکی شدن روح الهی در کالبد و درونی ایشان بود و پرچم انسانیت و شمع امید را برای مبارزه با فرقه های باطل در نظام هستی به احتزار در آورد و خون مبارک ایشان دل و قلب عالم هستی را تکان داد و کل بشریت برای خون ایشان سجده کردند.

اما وجود مشکلات و سختی برای این انسان هر چند به ظاهر دردمند و سخت است ولی در باطن باعث خیر و برکت برای وجود انسان خواهد شد و این مشکلات بدون حکمت خداوند بزرگ چیز دیگری نخواهد بود. خداوند بزرگ علت اول و مطلق این جهان هستی است و مشکلات و سختی ها هم توسط خداوند بزرگ خلق شده اند و آفرینش آنها برای پرورش و شکوفا کردن وجود و جنبه واقعی انسان است.

در انسان شناسی و تفکر اسلامی انسان نمیتواند انتظار صرفا زندگی بدون مشکل و شری را داشته باشد و در جنبه های مادی غرق شود،زندگی انسان در این نظام هستی در غرق شدن در بعُد مادی خلاصه نشده است،بلکه وجود واقعی انسان و روح الهی خداوند در زمان و شرایط سخت و دردناک طلوع خواهد کرد و این انسان بار دیگر به خداوند ایمان و باور دارد که بعد از مشکلات و سختی ها مسلما شرایط او بهتر خواهد شد و خداوند در سوره مبارکه الشرح در آیه 95 و 94 می فرماید: فان مع العسر یسرا" "ان مع العسر یسرا"، به این معنی اگر سختی و مشکلات جلوی راه انسان قرار بگیرد آن را نه با چشم ظاهر بلکه با چشم قلب و باطن به آن نگاه کنند و خیر و برکت از محتوای مشکلات و سختی ها بیرون می آید.

این آیه در کنار اثبات حق به مسئله تلاش کردن و امید داشتن به وعده های الهی اشاره می کنند که مسلمانان در موقع سختی ها امید به خداوند و ایمان قلبی نه زبانی به پروردگار را فراموش نکنند و دل و قلب مسلمانان باید سرشار از نور الهی شود و در برابر ظواهر سختی ها که باعث ناامیدی انسان میشود توجه ای نکنند و در چنین شرایطی چشم ظاهر را باید کور کرد و با چشم دل و قلب مشکلات و سختی ها را دید تا حجاب را از روی چشم ظاهری کنار بزند تا به ذات و فطرت سختی ها نایل آید و مایه خیر و برکت را از درون این سختی ها پیدا کنند و این مسیر باعث میشود مسلمانان در برابر سختی ها بار دیگر ایمان قلبی خودشان را به خداوند به دست آوردند و در برابر فرقه های باطل که کاری به جز سخت نشان دادن مشکلات برای چشم ظاهر ندارد ایستادگی کنند و از طرف دیگر میوه این سختی ها چیز به جز آرامش و آسایش الهی نخواهد بود.

امروز جامعه و مردم ایران اسلامی بعد از 8 سال سختی و بدبختی ها زیاد که توسط فرقه ها باطل ایجاد شده بود بار دیگر به حق بودن وعده های الهی ایمان پیدا کردند و درخت انقلاب اسلامی بار دیگر به فلسفه و اساس اولیه خودش یعنی خدمت به مردم و جامعه و مردم سالاری دینی بازگشت و نیروهای انقلابی و اسلامی توانستند دولت اسلامی را براساس خون شهیدان و منویان ولی امر مسلمین جهان را تشکیل دهند.

ما در سایه دولت انقلابی و اسلامی آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی میتوانیم پرچم دفاع از اسلام محمدی(ص) را بلند کنیم و مشکلات و موانع موجود که میراث نامبارک دولت های غربی منش است از زندگی مردم و جامعه برداریم و بار دیگر چهره واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.

امروز ما در آستانه چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی هستیم که با شعارهای انسان شناسان معمار کیبر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه توانستیم بر علیه نظام ها ستم و ظلم پیروز شویم و این پیروز سرآغازی برای زندگی انسانی و اسلامی نه برای ملت ایران بلکه برای کل بشریت بود ولی متاسفانه دولت های بعد از شهید رجایی و حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی نه با فلسفه انقلاب آشنایی کافی داشتند و نه با شعارهای معمار کیبر انقلاب اسلامی.

دولت های شهید رجایی و آیت الله خامنه ای به عنوان دولت ها انقلابی در سراسر جهان شناخته میشود که با نهایت تاسف باید گفت که بعد از این دو دولت انقلابی ما دیگر شاهد دولت انقلابی و اسلامی نبودیم و مشکلات امروز نه بخاطر تحریم ها بلکه بخاطر فاصله گرفتند از فلسفه انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظلم انقلاب مدظله العالی است.

اما جریان جبهه حق در این سال های مشکلات بزرگی را طی کرده است و هر سال محتوا و ماهیت واقعی جبهه حق نظام مقدس اسلامی روشن تر شده است و فرقه ها باطل در سال های گذشته هر کاری را که می توانستند برای نابودی نظام مقدس اسلامی انجام دادنند و اقدامات آن فقط در خارج از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نبود بلکه از طریق دولت ها غربی منش و لیبرال آمریکایی بعد از دولت ها انقلابی شهید رجایی و آیت الله خامنه ای مدظله العالی قدرت را به دست گرفتند و به ظاهر هدف خدمت کردن به مردم و نظام اسلامی را داشتند ولی باطن آنها خبری از خدمت کردن نبود بلکه نابودی جبهه حق را نشانه گرفته بودند.
امروز خوشبختانه دولت انقلابی و اسلامی بر امت ایران اسلامی حکمرانی می کنند و ما قدر و ارزش این فرصت طلایی را می دانیم و به این نکته آگاه و واقف هستیم که راه حل مشکلات و مسائل مختلف جامعه ایران در گرو انقلابی بودن در همه جانبه های مختلف است. اگر ما امروز در جامعه شاهد مشکلات و گرفتارهایی زیاد هستیم بخاطر سیاست های غلط دولت های غربی منش و لیبرال امثال حسن روحانی هستیم که کل منابع طبیعی و انسانی جامعه ایران فدای ارتباط با دولت شیطان بزرگ کرد و امروز ما به عنوان نمونه های انقلابی و اسلامی که مطیع امر مقام معظم رهبری هستیم و بر خود لازم و ضروری می دانیم که در کنار دولت انقلابی حضرت سید ابراهیم ریئسی بر مشکلات موجود غلبه کنیم و بار دیگر پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان تنها پرچم حق و حقیقت در سطح نظام هستی به احتراز در آوریم.

لذا ما حزب سیاسی همت در استان فرهنگی کردستان که یکی از استان های شهیدپرور و انقلابی است و در طول این 40 سال که از عمر پر خیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذارد همیشه در صحنه های احساس سیاسی و انقلابی حضور فعالی داشتند و شهدای این سرزمین طبق فرمایشات حضرت آقا " شهدای استان کردستان از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی هستند" و نمونه بارز و آشکار این ادعای ما شهید عزیز،شهید استاد شیخ الاسلام نماینده مردم استان در مجلس هبرگان رهبری بود که در اوج مظلومیت و با زبان روزه در جلوی مسجد در شب مبارک قدر توسط عوامل ضد انقلاب و معاند فرقه های تکفیری به درجه رفیع شهادت نایل گردید و این شهید و مابقیه شهدای اسلامی سندی برای حق بودن و خدمتگزاری به مردم استان فرهنگی کردستان است.

استان کردستان همانند مابقیه استان دیگر کشور از وجود مشکلات و مسائل مختلف متاسفانه در این چند سال گذشته در رنج و عذاب است و دولت های گذشته ها هر بار با وعده های متاسفانه خالی و پوچ دل این مردمان را خوش و امیدوار می کردند و نتیجه آن حل نکردن مشکلات بود.
امروز حزب همت به عنوان یک همت سیاسی و تاثیرگذار و فعال در استان فرهنگی کردستان مشکلات و مسائل استان را با مشورت و هم نشینی با بزرگان استان کردستان مشخص و معلوم کرده است. ذکر این نکته لازم و ضروری است که بیان جزییات مشکلات در اینجا امکان پذیر نیست،لذا ما مجبور هستیم فقط کلیات را بیان کنیم و از جزییات و نمونه های آن خودداری کنیم.

اولین مشکل در استان متاسفانه مسئله بیکاری و تورم اقتصادی است که این یک مشکل کشور و ملی است که این مسئله به عنوان اولین مطالبه مردم از دولت انقلابی جنابعالی است که بار دیگر امید و نور حل کردن مشکلات را در دل و قلب مردم روشن کردید. مردم استان فرهنگی کردستان از دولت انقلابی شما انتظار دارند که وعده های اقتصادی شما را در عمل مشاهده کنند.

دومین مشکل استان کردستان اتمام پروژه های ناتمام در سطح استان است که این پروژه اعم از ورزشی،آموزشی و بهداشتی است که متاسفانه به دلیل عدم کارایی و اختلاس ها که مدیران استان در سال گذشته انجام می دادند امروز این پروژه ها نا تمام مانده است.

سومین مشکل مردم استان کردستان،مسئله جاده های ارتباطی است که طبق گزارش های میدانی و همچنین آمارهای رسمی متاسفانه جاده های استان کردستان نقش قاتل را بازی می کند و هر سال کشته های جاده های استان از مرگ و میر طبیعی بیشتر است،لذا به عنوان یک مطالبه به حق از شما انتظار داریم که در این مورد دستورات انقلابی صادر بفرماید.

چهارمین مشکل استان،مسئله تامین آب شرب سالم و آشامیدنی برای مردم است که از چند سال گذشته این مشکل به مابقیه مسائل استان اضافی شده است و بسیاری از روستا ها با کمبود آب سالم مواجه هستند و حتی مرکز استان یعنی شهرستان سنندج هم از آب سالم برخودار نیستند و مردم این شهرستان مجبور هستند برای تامین آب شرب سالم به چشمه های اطراف شهر بروند و از آنجا آب سالم خودشان را تامین کنند. هر چند در چند ماه گذشته کارهایی در این خصوص انجام دادند ولی لازم است که سرعت کارها و تامین اعتبارت مالی آن را تسریع بفرماید.

پنجمین مشکل و مسئله استان و شاید مهم ترین مشکل استان سیستم اداری و بورکراسی است که متاسفانه بعد از چند ماه از دولت انقلابی جنابعالی ما شاهد برخورد و رفتار نامناسب مدیران گذشته هستیم که همانند سال های گذشته با مردم رفتار می کنند که در شان و منزلت دولت انقلابی نیست،هر چند با وجود استاندار جوان و انقلابی این مشکلات کاهش چشمگیری پیدا کرده است و از جنابعالی بابت انتخاب چنین استانداری کمال تشکر و قدردانی داریم. لذا از شما خواهش می کنیم که در این نکته را در نظر بگیرد که مدیران و مسئولان باید به مردم خدمت کنند و آن نگاه ارباب و رعیتی انشالله در دولت انقلابی شما از بین خواهد رفت.

ششمین مشکل استان،مسئله تعیین تکلیف کارگران در ادارت و سازمان های دولتی است که امروز در استان کردستان تبدیل به یک مشکل شده است و متاسفانه مدیران این ادارات حقوق و مزایا کارگران را چند ماه یکبار پرداخت می کنند. به عنوان نمونه کارگران حجمی شهرداری سنندج یک مسئله است که به دلیل قوانین و همچنین نداشتن بودجه و نداشتن برنامه کامل متاسفانه وضعیت این نوع کارگران را معلوم و مشخص نیست،لذا از دولت انقلابی خواهش می کنیم که به فکر حق و حقوق کارگران باشید و انتظار آنها از دولت شما تغییر وضعیت از حجمی به شرکتی و قراردادی است تا حداقل امنیت شغلی را احساس کنند.

هفتمین مشکل استان کردستان،مسئله استخدام و بکارگیری نیروهای انسانی است که ما در بعضی از ادارات دولتی شاهد استخدام های غیر قانونی و بی عدالتی هستیم که این مشکلات ادامه دوره های گذشته است و نتیجه آن چیزی به جز ناامیدی و بی اعتمادی نسبت به دولت انقلابی و اسلامی جنابعالی نیست. امروز جوانان استان کردستان در مدارک دانشگاهی و کسب رتبه های علمی در سطح کشور نمونه و الگو هستند و در کنار تخصص مسلما از تعهد قلبی هم خوشبختانه برخودار هستند و لذا جوانان استان کردستان انتظار دارند که عدالت را در قبال آنها اجرا کنید.

هشتمین مسئله،مسئله زنان سرپرست خانواده ها تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و سازمان بهزیستی است که با توجه به تورم زیاد و مشکلات اقتصادی و آموزشی این خانواده محترم مستمری آنها کفاف خرج زندگی آنها را نمی دهند و از طرف دیگر مشکلات بیمه و هزینه های تحصیلی فرزندان آنها هم به مشکلات اقتصادی خانواده های متاسفانه اضافی شده است.

نهمین مسئله استان کردستان،مسئله افراد معلولین است که این افراد هر چند دارای نقض فیزیکی هستند ولی با وجود همه مسائل و مشکلات بسیاری از این عزیزان توانستند کارآفرینی کنند و مایع خیر و برکت برای جوانان استان کردستان باشند. اما بر سر راه آنها مشکلات بیمه و هزینه های تولیدی همچنان دست و پنجه نرم می کنند.

دهمین مسئله استان کردستان،مسئله مرزنشینی و کولبری است که ما هر روز خبرهای دردناکی در مرزهای استان کردستان به گوش می رسد که باید منتظر مرگ یکی از این عزیزان باشیم. این مسئله کولبری به خاطر وجود مشکلات اقتصادی و همچنین نداشتن کارگاه های تولیدی و اقتصادی در مرزها است و لذا از دولت انقلابی جنابعالی درخواست داریم که در این خصوص برنامه جامع ارائه بدهید.

و اما اخرین مسئله استان کردستان حمایت از کارگاه های تولیدی در سطح استان کردستان است که با وجود تحریم های اقتصادی ما امروز شاهد رونق و شکوفایی این کارگاه های تولیدی هستیم،اما آنها با مشکلات زیادی از جمله تهیه مواد اولیه،سود بالا بانک ها،قوانین سخت صادرات و همچنین حق بیمه ها نیروهای انسانی روبه رو هستند و از شما درخواست دارند که طبق شعار اقتصادی حضرت آقا مبنی بر حمایت تولدی داخلی در این خصوص برنامه ها انقلابی تدوین بفرماید.

در آخر حزب سیاسی همت استان کردستان از دولت انقلابی جنابعالی در همه زمینه های مختلف اجتماعی حمایت خواهد کرد و از طرف دیگر مطالبه گری را از طریق مجاری قانونی دنبال خواهد کرد و ما به جز توسعه و تامین منافع جامعه هدف دیگری را نداریم و کل تلاش و کوشش خودمان در این مسیر قرار خواهیم داد.

مهندس فرزاد مرادی،دیبرکل حزب سیاسی همت استان فرهنگی کردستان.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار