فرماندار آبدانان گفت: ۹ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات زیرساختی و توسعه عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان اختصاص یافته و هزینه می شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 14 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  یدالله حاتمی  در نشست شورای اداری آبدانان از اتمام آسفالت معابر هشت روستا در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ با همکاری بنیاد مسکن از محل اعتبارات خاص آسیب های اجتماعی و خدمات عمومی برای رفع مشکلات زیرساختی روستاها شامل اصلاح شبکه های برق فشارضعیف، آب شُرب، بهسازی محیط و تکمیل و توسعه معابر عمومی روستاهای شهرستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰هزینه می شود.

وی بر ضرورت راه اندازی فرودگاه آبدانان تاکید کرد و افزود: این فرودگاه در سال ۴۹ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار به منظور مقاصد نظامی بر اساس همه مشخصات و استانداردهای فنی احداث شده و در سال های دوران دفاع مقدس نیز مورد استفاده هواپیماهای جنگی وترابری قرار گرفته است.

فرماندار آبدانان با اشاره به موقعیت مناسبت جغرافیایی و دسترسی آسان مردم چهار شهرستان حوزه جنوب به این فرودگاه اضافه کرد: با پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین موافقت سازمان هواپیمایی کشوری، مقدمات دریافت ماده ۲۳ فرودگاه آبدانان مهیا شده است که در صورت نهائی شدن فرآیندهای فنی و قانونی بزودی شاهد بهره برداری از این فرودگاه و رفع بخشی از مشکلات جابحایی مسافران و متخصصان در شهرستان های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان خواهیم بود.

حاتمی پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه را ۷۵ درصد اعلام و تصریح کرد: درصورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز این طرح بزرگ راهسازی تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی از تامین همه مایحتاج‌ عمومی و میوه های تازه و مناسب شب عید مردم خبر داد و یادآور شد: بعلت وضعیت نامطلوب کرونا و بخاطر حفظ سلامت و تندرستی مردم هیچ برنامه ای برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان آبدانان نداریم./م

بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار