رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه گفت: استفاده ناصحیح از مواد محترقه تا کنون، ۴ مصدوم بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 15 March 2022

هومن رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه بعضی از جوانان در سطح استان و سطح کشور علی رغم توصیه هایی که کادر درمان، کادر سلامت و تمام مسئولین ذیربط دارند، در روز چهارشنبه آخر سال اقدام به کارهای خطرناک جهت شادی های زودگذر می کنند که عوارض جبران ناپذیری را برای خودشان، خانواده و سایر همشهریان در پی دارد، شهروندان مرافب رفتارهای خطرناک و ناهنجار باشند و در صورت لزوم مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی افزود: متاسفانه با آماری که تا کنون به دست ما رسیده، 4 نفر مصدوم شدند که حال یکی از آن ها وخیم و دچار مصدومیت شدید شده است، متاسفانه اغلب آسیب ها در ناحیه چشمی و اندام ها هستند، باید افسوس خورد در بهار زیبایی ها که نوید بخش روزهای خوبی است برخی از دیدن این روزهای طبیعت محروم شویم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه ادامه داد: علی رغم تصور عامه مردم مبنی بر تمام شدن دوران شیوع ویروس کرونا، با توجه به عبور از پیک ششم هنوز کادر درمان مشغول مداوای بیمارانی هستند که با علائم کرونا در بیمارستان ها بستری و به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

رفیعی تاکید کرد: شهروندان در چهارشنبه آخر سال شادی بی خطر داشته باشند با توجه به اینکه استفاده از مواد محترقه، ایجاد سر و صدا و آسیب های ناشی از آن جایی در شادی و فرهنگ ما ندارد، امید است این چهارشنبه آخر سال چهارشنبه ای متفاوت همراه با شادی، شعف و بدون خطر برای خانواده ها باشد.
وی عنوان کرد: محل‌ سوختگی‌ فرد مصدوم‌ را با آب‌ سرد و تمیز، حداقل‌ به‌ مدت‌ ۱۰ دقیقه‌ بشوییم‌ و کمربند و زیورآلات‌ و وسایل‌ تنگ‌ و فشارنده‌ را خارج‌ کنیم‌، اگر دچار سوختگی‌ شدیم‌، از دویدن‌ خودداری‌ کنیم‌ و بلافاصله‌ بر روی‌ زمین‌ بغلتیم‌.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه افزود: در صورت‌ بروز هرگونه‌ حریق‌ یا حادثه‌ ای‌، ضمن‌ حفظ‌ خونسردی‌، در اسرع‌ وقت‌ با سازمان‌ آتش‌ نشانی‌ (۱۲۵) تماس‌ بگیریم‌ و نوع‌ حادثه‌ و نشانی‌ دقیق‌ محل‌ حادثه‌ را اطلاع‌ دهیم‌.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار