سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: امسال با حضور گسترده گردشگران در استان و تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی نویدبخش این است که کرمانشاه به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 31 March 2022

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده خوشبختانه امسال با حضور گسترده گردشگران در استان تا امروز بوده‌ایم و این نویدبخش این است که۸ کرمانشاه به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با صدور احکام کمیته‌های اجرایی و ابلاغ روسای ستادهای شهرستان اقدامات لازم برای شکل‌گیری روند اجرایی ستاد خدمات سفر در استان انجام شده است.

وی افزود: تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی در ۱۰ روز اخیر نشان‌دهنده تحقق این مهم است.

گوهری گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان تا کنون شاهد یک سفر خوب برای گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: سامان‌دهی مبادی و رودی و خروجی شهرها، نصب تابلوها و بیلبوردهای بین شهری وشهری توسط شهرداری و اداره راهداری، برپایی نوروزگاه‌ها در فضای باز، اجرای مانور ستاد خدمات سفر و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌ستی در کنار آثار تاریخی و در فضای باز از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات‌سفر استان کرمانشاه گفت: تا امروز ۴۸ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در سطح استان برگزار شده‌ است که نشان از عزم جدی دستگاه‌های عضو ستاد سفر برای خدمات‌دهی به گردشگران است.

وی افزود: همان‌طور که معاون وزیر میراث‌فرهنگی در سفر به کرمانشاه رصد و اعلام کرد، کرمانشاه یکی از سه استان اول کشور از نظر هماهنگی بین دستگاه ها برای ستاد خدمات سفر نوروزی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در ادامه بااشاره به ورود حجم بالای گردشگران نوروزی به کرمانشاه، افزود: «غیر از تاسیسات اقامتی در سه شهرستان سنقر، دالاهو و سرپلذهاب ظرفیت سایر مراکز اقامتی استان کاملا پر شده است.

جباری تصریح کرد: باتوجه به اینکه پس از دو سال امسال شرایط متفاوتی را داشتیم، از ظرفیت مدارس و اماکن و خوابگاه های دولتی هم کمک گرفتیم.

گوهری به راه اندازی ۲۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی اشاره کرد و گفت: همچنین ۵۵ سیاه چادر و ۱۳۳ غرفه صنایع دستی در مناطق مختلف استان برپا شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار