رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت:آتش نشانان اراک سال ۱۴۰۰ را با انجام۳۱۳۶مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات به پایان رسانده و در تمامی حوادث به یاری شهروندان حادثه دیده شتافتند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ 03 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی افزود: از مجموع عملیات های آتش نشانان در آخرین سال قرن چهاردهم، ۱۱۶۸ مورد مربوط به عملیات خاموش سازی آتش و۱۹۶۸ مورد آن در زمینه امداد و نجات بوده که در تمامی این حوادث نیروهای عملیاتی سازمان نشانی اراک با حضور به موقع خود اقدام به امدادرسانی کردند.
وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی آتش سوزی ها نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ افزود: از مجموع۱۱۶۸ مورد آتش سوزی رخ داده در شهر اراک در مدت این یک ماه، بیشترین موارد مربوط به فضای سبز، باغ و مراتع با۳۴۸مورد، ۳۱۴ مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه و انبار، تعداد ۱۲۰ مورد مربوط به خودرو و وسائط نقیله، ۳۵مورد مربوط به سیلندرگاز و مخازن سوخت و مابقی نیز سایر موارد از قبیل ضایعات و محوطه باز بوده است.
آقازیارتی همچنین از انجام۱۹۶۸
مورد عملیات امداد و نجات و ۱۰۱۸ مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۸۱ مورد زنده گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۵۵۴ مورد امداد آسانسور، ۱۸۲ مورد سوانح خودرویی، ۹۶ مورد گیرکردن انگشتر و اعضای بدن، ۴۳ مورد نشت گاز و مایعات سوختنی از خودرو، ۲۲ مورد انفجار، ۴ مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است، خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف برای تأمین ایمنی می باشد.
وی با اعلام اینکه شاهد افزایش ۳۵ درصدی حوادث سال ۱۴۰۰ سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشیم، اظهار داشت: در این عملیات ها۱۸۲۴ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۳۶۰ نفر که عمدتا مربوط به سوانح خودرویی می باشد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
وی یادآورشد: متاسفانه این حوادث منجر به فوت ۵۳ نفر از شهروندان شده است.
رییس سازمان آتش نشانی اضافه کرد: هر چند محدودیت های کرونایی به علت ماندگاری ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ مانع از برگزاری کلاس های آموزشی به صورت فیزیکی و حضوری شد اما دوره های آموزشی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و از طریق ارتباط تصویری برای آتش نشانان توسط مربیان آموزشی این سازمان برگزار و آموزش شهروندی نیز در بستر فضای مجازی صورت گرفت.
آقازیارتی گفت: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان ۱۰۴۴ مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تأییدیه ایمنی صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار