استاندار مرکزی گفت:ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در ساوه با همکاری شهرداری و فرمانداری این شهرستان الزامی است.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ 07 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: اکنون سرریز متعادان متجاهر شهرستان ساوه به شهرستان اراک اعزام می شوند که با توجه به ظرفیت محدود این شهرستان نیاز است مرکزی برای نگهداری این افراد با همکاری شهرداری و فرمانداری در این شهر ایجاد شود.
وی ادامه داد: پیگیری‌هایی برای اعزام معتادان متجاهر شهرستان ساوه به استان تهران انجام شده که تاکنون به نتیجه نرسیده و نیاز است این مهم در دستور کار قرار گیرد.
استاندار مرکزی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در زمینه انجام وظایف خود برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد با جان و دل پای کار آمده و وظایف خود را با انگیزه و به درستی انجام دهند.
مخلص الائمه با تاکید بر رفع مشکل مرکز ماده ۱۶ ولی آباد اراک گفت: این مرکز موقتی است و ایجاد مرکز مناسب در شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: نیاز است زمین شورای مبارزه با مواد مخدر در اراک مورد بازدید مسئولان مربوطه قرار گرفته و در صورتی که ایجاد مرکز ماده ۱۶ در این زمین مشکلی برای بقیه زمین ایجاد نمی کند برآورد اعتبار انجام شود تا بخشی از اعتبار مورد نظر توسط استان تامین شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هم گفت: ۶۰۴ فقره ماموریت منجر به دستگیری و کشف مواد مخدر سال گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان انجام شده‌است.
سرهنگ حسین شمسایی فرد افزود: کشفیات مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی سال گذشته ۵۳ درصد، دستگیری خرده فروشان ۱۵۸ درصد و در مجموع توفیقات پلیس مواد مخدر استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته‌ است.
وی ادامه داد: ۱۴۳ دستگاه خودرو و هشت قبضه سلاح سال گذشته کشف و ۱۷ باند مواد مخدر در استان مرکزی منهدم شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی یادآورشد: ۱۰ هزار معتاد و خرده فروش نیز سال گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستگیر شدند.
سرهنگ شمسایی فرد اظهار داشت: اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سال گذشته ضربه زدن به قاچاقچیان و عناصر اصلی مواد مخدر بود که این مهم ۱۰۰ درصد محقق شد.
وی افزود: دستگیری عمده فروشان و خرده فروشان مواد مخدر سال گذشته ۲۱ درصد و کشفیات تریاک و هروئین نیز در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۷ و سه درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر معتاد متجاهر سال گذشته توسط این پلیس دستگیر شدند که ۴۵۰ نفر آنان به مراکز ماده ۱۶ تحویل شدند.
سرهنگ شمسایی فرد افزود: کمبود ظرفیت نگهداری متعادان متجاهر در ۲ شهرستان اراک و ساوه از جمله مشکلات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی است و باید این مهم در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هم گفت: یک مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۸۵ نفر در شهرستان اراک وجود دارد که جوابگوی استان نیست و نیاز است مکانی برای این مهم در نظر گرفته شود.
اکبر شایسته فر افزود: چند مرکز سال گذشته پیشنهاد شد که یک مدرسه در محله ولی آباد شهرستان اراک انتخاب شد و منتظر تحویل این مدرسه توسط آموزش و پرورش استان به شهرداری هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم گفت: پلیس اختصاص مکان با ظرفیت نگهداری ۲۵۰ نفر را برای نگهداری معتادان متجاهر پیشنهاد داده که ایجاد این مرکز با ظرفیت ۵۰۰ نفر در دستور کار این اداره کل است.
محمد زیدوند کمبود اعتبار را از جمله مشکلات ایجاد مرکز ۱۶ در استان مرکزی دانست و افزود: ۵۰ درصد هزینه ایجاد این مرکز باید توسط استان و ۵۰ درصد توسط سازمان بهزیستی کشور تامین شود.
وی از آغاز فعالیت کارزار پیشگیرانه مقابله با گل در استان مرکزی خبرداد و گفت: فعالیت این کارزار از روز سه شنبه آغاز و یک هفته ادامه دارد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اراک هم گفت: ۸۰ درصد سرقت‌های استان مرکزی سرقت‌های خرد است که ۸۵ درصد سارقان معتاد هستند.
میثم حیدری افزود: اختصاص مدرسه در محله ولی آباد به مرکز ماده ۱۶ موقت است و باید گزینه زمین شورای هماهنگی برای ایجاد این مرکز به صورت همزمان پیگیری و کار بازپروری نیز انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار