شناسایی زمین خواری در استان اصفهان در سال ۱۴۰۰، ۳۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 09 April 2022

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار و ۱۸۵ تغییر کاربری در شهر‌های استان شناسایی شد که در مقایسه با سال ۹۹، ۳۵ درصد افزایش داشته است.
محمد تقی فرهادی افزود: براساس قانون رفع تصرف و حفظ اراضی کشاورزی، بخشی از زمین‌های استان از دست متصرفان و سودجویان خارج شد.
وی گفت: این دلالان با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، با قیمت‌های بسیار پایین از کشاورزان خریداری و با قیمت‌های گزاف به مردم عادی می‌فروشند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سازمان جهاد کشاورزی به تمام کشاورزان و مردم که قصد معامله زمین‌های کشاورزی را دارند، توصیه می‌کند به جهت تعیین وضعیت زمین‌های خریداری به جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه مراجعه کنند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با اشاره به اجرای طرح حفظ کاربری اراضی در شهرستان‌ها گفت: یکی از اساسی‌ترین وظایف جهاد کشاورزی برخورد با متخلفان زمین خواران است و در همین زمینه در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار و ۱۸۵ مورد شناسایی تغییر کاربری در استان داشتیم.
وی افزود: به همت گروه‌های گشت حدود ۵ هزارو ۳۴۰ مورد از این موارد در محاکم قضایی و در قالب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مطرح شد و در طول یک سال، هزار و ۶۹۵ مورد از این احکام اجرا و آزادسازی شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: ابتدا از تصرفات جلوگیری شود؛ چرا که بلوک و سیمانی که مصرف می‌شود جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و تخریب آن خسارت ملی به دنبال دارد. در این صورت هم کسی که زمین را خریداری کرده دچار خسارت می‌شود و هم سرمایه‌های مصرفی کمتر آسیب می‌بینند. البته در مبارزه با سودجویان و متخلفان چاره‌ای غیر از این نداریم.
وی با توصیه به هم استانی‌ها و همشهریان اصفهانی گفت: سامانه ۱۳۱ که سامانه‌ای بر خط و ملی است، تعریف کردیم تا اگر در هرجایی تغییر کاربری و یا تفکیک اراضی مشاهده کردند، به این سامانه گزارش دهند تا همکاران با شدت با متخلفان برخورد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار