مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ضرورت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با نهادهای دولتی در مدیریت و تدوین برنامه‌های پیشگیرانه بحران در استان یزد، گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از بحران در یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 October 2015

به گزارش تابناک یزد،مجید جوادیان زاده در نشست کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد  مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه بحران شناسی از دیدگاه سازمان های مردم نهاد در استان یزد ضروری است، اظهار داشت: کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران یزد، از جمله کارگروهایی است که با اعضای ثابت در حال فعالیت است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات فصلی، برای کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد مدیریت بحران گفت: ایجاد ارتباط و پیوند با سازمان‌های دولتی و غیر دولتی با محوریت پیشگیری از بحران، در نیمه دوم امسال اقدامی کاربردی و مناسب است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را، بخش‌های نظام یافته مشارکت‌های مردمی دانست و عنوان کرد: حساس کردن برنامه 6 توسعه در مورد مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و دولتی در مدیریت و تدوین برنامه‌های پیشگیرانه بحران در استان یزد ضروری است.

جوادیان زاده با اشاره به وجود ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه آموزش همگانی اقشار مختلف جامعه افزود: جریان شناسی و آموزش نحوه پیشگیری از وقوع بحران و مدیریت آن باید به صورت مستمر و دائمی در دستور کار مسئولان و مدیران مربوطه، قرار گیرد.

وی آموزش اجتماعی را از جمله راهکارهای موثر در تقویت امینی مدیریت بحران در استان یزد دانست و بیان کرد: کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از بحران و مدیریت آن در مواقع حساس در یزد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: طرح پژوهشی مدیریت و جلوگیری از بحران از سال گذشته با حساسیت ویژه از سوی مسئولان ارشد استان، در حوزه اجتماعی استانداری یزد، با عنوان شناسایی ظرفیت های ادارات و سازمان های مردم نهاد در یزد در دستور کار است.

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت وجود اتاق فکر در راستای تبادل نظرها و بیان ایده های جدید در مورد مدیریت بحران و پیشگیری از آن در استان یزد ادامه داد: تدوین سند راهبردی در این خصوص ضروری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به ضرورت رفع ابهامات وظایف حوزه های مختلف مدیریتی در مواقع بحرانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های دولتی به هیچ عنوان برای ساماندهی اوضاع بحرانی کافی نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار