سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برپایی نمایشگاه ماه خوب خدا در بوستان بزرگ ملت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ 12 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا شعبانی افزود:این نمایشگاه در راستای ارائه خدمات معنوی و فرهنگی به شهروندان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
وی یادآورشد:این نمایشگاه از بخش ها و غرفه های مختلفی ازقبیل: کتاب، عفاف و حجاب، قرآن آموزی برای کودکان، قصه های قرآنی، رنگ آمیزی، نقاشی، عکاسی با موبایل، نمایش عروسکی و تئاتر کودک با محوریت ماه مبارک رمضان و روزه داری ، نماز و قرآن، بازی برای کودکان، پاسخ به سوالات شرعی، گروه های جهادی ، طب سنتی تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم که یک برنامه معنوی برای عموم شهروندان است را در برنامه کاری داریم که با همکاری مرتلین برتر استان مرکزی و شهر اراک تا پایان ماه مبارک رمضان در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار می شود.
شعبانی ادامه داد: همچنین در کنار این مراسم و به صورت مجزا کلاس تفسیر آیات قرآن کریم توسط حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهر اراک همه روزه قبل از اذان مغرب، برگزار می شود.
وی در ادامه به برگزاری مسابقات قرآنی تحت عنوان جشنواره قرآنی نوای آسمانی با همکاری موسسات، نهادها و جامعه قرآنی و دبیرخانه کانون مساجد شهر برای اولین بار در استان مرکزی و شهر اراک اشاره کرد و افزود: این مسابقات به شکل تیمی در رده های سنی مختلف در مساجد برگزار می شود و هر تیم شامل یک مرتل، موذن، مکبر و ادعیه خوان می باشد و تا پایان ماه مبارک این مسابقه ادامه دارد .
وی گفت: مرحله اول این مسابقات به صورت مجازی و مرحله دوم به صورت حضوری برگزار و در نهایت توسط داوران برتر استان، داوری می شود.
شعبانی از اهدا جوایز نفیسی به ۳ تیم برتر خبر داد وگفت: از نفرات برتر این مسابقات نیز به صورت فردی قدردانی می شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: در کنار نمایشگاه ماه خوب خدا، ضیافت و جشن رمضان نیز با حضور هنرمندان فعال شهر اراک در حوزه های قرآنی و نهج البلاغه برگزار می شود و برنامه های متنوعی همچون کرسی تلاوت آیات قرآن کریم، گروه های سرود و تواشیح، سخنرانی کوتاه در قالب تفسیر قرآن کریم تدارک دیده شده است و از شهروندان دعوت بعمل می آید که از برنامه های تدارک دیده شده در این نمایشگاه استفاده کنند.
وی یادآورشد: فعالیت این نمایشگاه از ساعت۲۰:۳۰ آغاز و تا ۱۱:۳۰ادامه دارد.
وی برگزاری مراسم ویژه میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع) را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده ویژه ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: همچنین به مناسبت ایام گرانقدر شب های قدر و شهادت مولای متقیان امام علی(ع) با همکاری مساجد، حسینیه ها، هیات های مذهبی، قرارگاه فرهنگی مصلی بیت المقدس، سازمان آرامستان، برنامه های معنوی در مرکز شهر، مصلی بیت المقدس و گلزار شهدا آرامستان اراک برگزار می شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک توجه به امر ورزش در ماه مبارک رمضان را امری بسیار دانست و گفت: در راستای توجه به این موضوع که سلامت و تندرستی را به همراه دارد، جام رمضان تحت عنوان مولای عرشیان در سه رشته ورزشی فوتسال، والیبال، و هندبال بعد از اذان مغرب و افطار با استقبال از سوی ورزشکاران برگزار می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد، همچنین برای عید فطر برنامه های ویژه ای از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار