مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: حدود ۲ هزار تشکل مردم نهاد اعم از خیریه و غیر خیریه در این استان فعال است که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شهری و روستایی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ 19 April 2022

مسعود مهدویان‌فر افزود: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شوند که می توان در آینده از ظرفیت این تشکل‌ها در فرآیندهای توجیهی و توسعه ای استان برای برنامه‌های توسعه ای روستایی استفاده شود و  اداره کل امور اجتماعی استانداری دبیر شورای حمایت از توسعه تشکل‌های مردم نهاد استان است.

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به انجام کارهای متعددی در فعالیت های اجتماع محور و محله محور در استان،  اظهار داشت: خلاء وجود نهاد هماهنگ کننده بین فعالیت های متعددی که در حوزه محلات شهری و فعالیت های روستایی در سطح استان انجام می شود، احساس می‌شود و بدین جهت کُنشگران متعددی در استان فعال هستند که نیازمند هماهنگی در الگوها و هم افزایی هستند.

مهدویان فر با اشاره به توزیع ناعادلانه امکانات و یا تمرکز در برخی از مناطق شهرها و روستاها ابراز امیدواری کرد که مقوله تنظیم گری که در حوزه فعالیت‌های اقتصادی از آن فراوان یاد می‌شود در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و توسعه محلی نیز فعال شود.

وی بیان کرد: کار بطور تقریبی فعالیت  موفقی با عنوان " دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی " توسط مجموعه وزارت کشور انجام شده که در مناطق مختلف نتایج مختلفی را بهمراه داشته و در استان اصفهان هم در چهار محله این اتفاق افتاده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: این دفاتر ظرفیت بسیار خوبی هستند که در برخی از استان‌ها به نتایج خوبی رسیده و در برخی استانها هم با موفقیت همراه نبوده است اما الگوی درستی است و می‌تواند بعنوان یک الگویی که دستکم در ۲۰۰ محله در سطح کشور انجام شده مورد توجه قرار گیرد و برای جلب حمایت و آموزش در حوزه سازمان های مردم نهاد در استان  اعلام آمادگی می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار