مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲۳:۳۰ آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان است.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ 20 April 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیر هرساله حضور مردم برای اهدای خون در ماه رمضان و از سوی دیگر وجود بیماران نیازمند سرطانی، تالاسمی و بیمارانی که دچاره حادثه شده اند و بشدت به دریافت خون نیازمندهستند این انتظار را از مردم داریم که در این امر خداپسندانه بیشتر سهیم شوند.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه ذخایر بانک خونی استان در شرایط خوبی میباشد اگرچه ایده آل نمی باشد.باتوجه به اینکه در حال حاضر در ایام رمضان قرار گرفته ایم و ممکن است مردم جهت اهدا در طول روز امکان مراجعه به سازمان را نداشته باشند به منظور راحتی حال اهدا کنندگان در این ایام ساعات کاری را افزایش داده، سازمان انتقال خون از ۸صبح تا۱۱شب در خدمت مراجعین می باشد، ساعات کار مرکز خون‌گیری کرمانشاه در شب‌های قدر نیز افزایش یافت.

میرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آمار اهدا کنندگان در استان مربوط به آقایان می باشد و کمتر از ۶درصد از اهدا کنندگان را خانم ها به خود اختصاص داده اند؛ هر اهدای خون جان ۱۰۰نفر را نجات میدهد و از هر اهدای خون ۳ فراورده تهیه می شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون گفت: در امر اهدا مهم ترین مسئله سلامتی اهدا کننده و همچنین گیرنده میباشد؛ به همین منظور قبل از دریافت خون معاینات لازم را جهت کسب اطلاع از سلامتی اهدا کننده انجام خواهد گرفت و درصورت بروز هرگونه خطری برای اهدا کنند درصورت تمایل وی جهت اهدا هیچگونه خونگیری از وی صورت نخواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار