معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ابلاغ این سیاست اگر همسر فرد مورد نظر و شاغل در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در جای دیگری شاغل باشد بر اساس قانون می تواند محل خدمت را ترک کرده و به محل اسکان خانواده خود نقل مکان کند.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 25 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: همچنین اگر پزشک متخصص باردار باشد می تواند تا پایان این دوران طرح نیروی انسانی خود را به تعویق بیاندازد و همچنین به ازای هر فرزند تا ۶ ماه از میزان تعهدات خود بکاهد.
وی تاکید کرد: با ابلاغ این طرح سیستم درمان کشور به خصوص استان های کم برخوردار، شوکه شدند چراکه به دلیل سکونت اکثر نیروی های طرحی در شهرها استان های توسعه یافته تر، این استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کمتر توسعه یافته اند که متضرر می شوند.
دکتر صادقی گفت: علیرغم تمام مشکلات با جلساتی که با وزارت بهداشت دایر شد ۶نفر از متخصصین که به دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی شده اند، به دلایل ذکر شده طرح خود را آغاز نکرده اند و همچنین طی هفته های گذشته حدود ۶ نفر دیگر از همکاران شاغل با استفاده از همین قانون تسویه کرده و از چرخه ی سلامت و درمان خارج شده اند.
وی یادآور شد: همکاران باردار از زمان تحویل تست مثبت بارداری تا ۲ سالگی فرزند خود می توانند غیبت کنند که این خود دغدغه ی مسئولان و چالش حوزه ی فعالیتی آنها را نیز به دنبال دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهرستان فراهان ۱۱ متخصص جذب و فعالیت می کنند، همچنین اتاق عمل بیمارستان این شهرستان استاندارد های لازم را دارد اما دغدغه ی مسئولان این حوزه عدم استقبال از متخصصین و تجهیزات و امکانات این شهرستان به دلیل مجاورت و نزدیکی با مرکز استان است.
وی یادآور شد: خوشبختانه در دو سال گذشته اکسیژن ساز برای اکثر شهرستان ها تامین شده است.
وی افزود: تامین دستگاه اکو که باعث ماندگاری متخصصین قلب نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در آینده این اتفاق بیافتد.
وی تاکید کرد: اعزام بیماران پس از مشورت دو پزشک متخصص در مبدا و مقصد انجام می گیرد که در بسیاری از موارد در شهرستان ها نبود متخصص این موضوع را به چالش کشیده که تلاش می کنیم شرایط را برای اعزام بیماران تسهیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار