مدیر کل سازمان بهزیستی یزد ضمن گرامیداشت هفته سامندان گفت: ۸.۳درصد از جمعیت استان یزد، سالمند هستند.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 01 October 2015

به گزارش تابناک یزد،عفتی، مدیر کل بهزیستی استان یزد در همایش سالمندان استان یزد که با عنوان «سالمندان؛ نماد توسعه  پایدار» و به همت دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سن شروع سالمندی از ۶۰ سالگی است و ۷۰۳  دهم درصد از کل جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند.

 

وی افزود: ۸.۳ درصد از جمعیت استان، سالمند هستند که این رقم از میزان کل کشور، یک درصد بالاتر است و این امر نشان دهنده آن است که استان یزد به سمت پیری جمعیت می رود و دلایل این امر افزایش سن امید به زندگی و کاهش نرخ زاد و ولد است.

 

مدیر کل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر حدود دومیلیارد نفر از جمعیت کره ی زمین سالمند هستند و طبق پیش بینی ها تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمند جهان از میزان متولدین بیشتر می شود و سالمندی به صورت یک پدیده ی جهانی بروز می کند.

 

عفتی همچنین با تاکید بر جایگاه سالمندان در فرهنگ و باورهای دینی، بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم، مشارکت و برنامه ریزی بیشتر مسئولین و توجه ویژه به حقوق سالمندان تاکید کرد و اقداماتی نظیر ویزیت در منزل، مراقبت در منزل، راه اندازی مراکز روزانه ی سالمندی و مراکز شبانه روزی سالمندان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای تکریم و تامین نیازهای سالمندان نیز برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار