سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به گرانی، تورم و مشکلات فراوان اقتصادی تولیدکنندگان در یک سال گذشته، گفت: خوشبختانه با وجود سختی‌های فراوان برای تولیدکنندگان، اما تاکنون جز یک مورد در واحد‌های تولیدی استان تعدیل و ریزش نیرو نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 27 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «مختار احمدی» روز چهارشنبه در دیدار نخبگان جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونی استان با آیت الله «مصطفی علما» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ از تعامل و هم افزایی بالای جامعه کارگری، کارفرمایی و همچنین بسیج کارگری در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه کرمانشاه کمترین ریزش نیرو در سطح کشور داشته و فقط یک بنگاه اقتصادی در این وضعیت سخت اقتصادی برای تولیدکنندگان تعدیل نیرو داشته است.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه با تکیه بر طرح زیست بوم ملی اشتغال کشور در دولت سیزدهم گفت: پس از تصویب این سند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با ابلاغ استاندار تکلیف ایجاد اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های تابعه در سال‌جاری مشخص خواهد شد.

احمدی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های دولت سیزدهم را مبارزه با فقر مطلق اعلام کرد و گفت: در این راستا طرحی به نام سامانه حامی برای پوشش یک میلیون نفر در کشور راه اندازی شده و تیمی متشکل از استاندار، دفتر امور اجتماعی استانداری، بهزیستی، کمیته امداد، مسئول اجرایی این طرح در استان هستند که ظرف سه ماه افراد را از فقر مطلق به توانمندسازی برسانند.

بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمانشاه مخاطب اداره تعاون هستند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان مخاطب این اداره کل هستند، گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار بازرسی کار از کارگاه‌های دارای کد بیمه تامین اجتماعی به منظور صیانت از نیروی کار در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

احمدی افزود: در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ پرونده شکایتی کارگری و کارفرمایی توسط مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی همچنین عنوان کرد: بیش از سه هزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی با عضویت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در ۲۲ گرایش اقتصادی از جمله تولیدی، توزیعی، صتعتی و کشاورزی، مرزنشین، مسکن و مصرف و مرزنشین با پیش بینی ۵۰ هزار فرصت شغلی فعال هستند.

احمدی همچنین از پرداخت ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ توسط ۲ بانک توسعه تعاون و بانک رفاه در سال گذشته خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه بیان داشت: چهار کلان پروژه؛ کار مردم (اشتغال)، اموال مردم (مدیریت شرکت ها)، بازنشستگی (تامین اجتماعی) و رفاه مردم (رفع فقر) در این اداره کل پیگیری می‌شود، و سال گذشته ۲۱۴ اقدام عملی در راستای این اهداف و کلان پروژه‌ها در استان انجام شده است.

احمدی یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل را کاهش زمان صدور مجوز‌های فنی و حرفه‌ای از ۶ ماه به سه روز اعلام کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از طراحی و رونمایی سامانه ملی جستجوی شغل توسط وزارتخانه برای کارجویان و بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: افراد می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و فرصت شغلی خود را جستجو نمایند.

پنجم تا ۱۱ اردیبهشت در تقویم رسمی کشورمان به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار