تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
فوق تخصص خون و سرطان بخش پیوند مغز استخوان کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۷۸ مورد پیوند در این بخش پیوند مغز استخوان کرمانشاه از ۵ استان غرب کشور انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 29 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، دکتر قباد محمدی پس از بازدید از بخش های پیوند، نشست هم اندیشی توسعه بخش پیوند استان، اظهار کرد: کار بزرگی در بخش های پیوند انجام می شود و وظیفه ما حمایت و تقویت این مقوله است، این هم‌ نیاز ما و هم جزو وظایف ما به بیماران است.

در ادامه دکتر مهرداد پاینده فوق تخصص خون و سرطان افزود: بخش پیوند مغز استخوان کرمانشاه در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شده و تاکنون ۲۷۸ مورد پیوند در این بخش از ۵ استان غرب کشور از جمله ۱۴۱ مورد از ساکنان استان کرمانشاه، ۵۱ بیمار از کردستان، ۳۱ بیمار از لرستان، ۲۱ بیمار از همدان و نیز ۵ استان دیگر کشور بوده است.

وی تصریح کرد: از جمله نیازهای مهم این حوزه، اختصاص بخش مناسب برای خدمت بهتر و توسعه خدمات پیوند به بیماران بین الملل می باشد. این مرکز با پرسنل خبره و تجربه و‌ توان بالا، در حال حاضر ظرفیت گسترش خوبی دارد.

پاینده با اشاره به اینکه تعداد تخت های مورد نیاز بیماران پیوند با توجه به لیست انتظار ، ۱۵ تخت است، گفت: رفع موانع و کاستی های این بخش می تواند خدمت بزرگی به بیماران نیازمند و نجات جان آنان ارایه نماید.

گفتنی است؛ در این نشست گزینه های جابجایی این بخش به فضای مناسب تر بررسی و برای اقدام لازم برنامه ریزی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار