مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: مهمترین پروژه زیرساختی فرهنگی در استان ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی است که باید با پیگیری مسوولان مربوطه در سفر رئیس جمهور به استان تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ 01 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «معصومه حسنی خونسار» روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه که در منزل استاد «اردشیر کشاورز» نویسنده و محقق کرمانشاهی برگزار شد، براهمیت ادامه پروژه کتابخانه مرکزی و پیگیری اعتبار برای این پروژه تاکید کرد.

کتابخانه مرکزی کرمانشاه پنج طبقه و ۱۱ هزار متر زیربنا دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص روند ساخت کتابخانه مرکزی، توضیح داد: این پروژه از سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شد و تا سال ۱۳۹۱ حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن صرف شد، اما به دلیل نبود اعتبارات لازم، پروژه متوقف شد و سال ۱۳۹۶ با تزریق اعتبار پروژه را از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم، اما روند آن بازهم متوقف شد.

حسنی‌خونسار با اشاره به اینکه این پروژه در ابتدا هفت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع بود و به دلیل کمبود اعتبار به پنج طبقه و با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع کاهش یافت، افزود: تکمیل این پروژه خواسته جوانان و مردم استان است و متاسفانه سالن‌های مطالعه ما امروز جوابگوی جوانان نیست لذا از مسئولان خواهشمندیم نگاه مثبتی به کتابخانه مرکزی داشته باشند.

ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود

استاد کشاورز از مفاخر ارزشمند کرمانشاه است

وی در ادامه گفت: استاد اردشیر کشاورز از مفاخر ارزشمند استان کرمانشاه هستند و ما مسوولان باید بیش از پیش قدردان زحمات این مفاخر ادبی باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه اظهار داشت: این میزبانی باارزش با هدف معرفی مفاخر ادبی استان و ارزشمند بودن جایگاه کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه در منزل این فرهیخته با حضور مسوولان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

حسنی‌خونسار، گزارشی از شاخص‌های کتابخانه‌های شهرستان را ارایه داد و افزود: در شهرستان کرمانشاه ۲۵ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۱۹ باب شهری و ۶ باب روستایی است و تعداد اعضای فعال این کتابخانه‌ها بیش از ۲۴ هزار نفر است که نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

وی همچنین تعداد منابع کتابخانه‌ها را در ۲۵ باب کتابخانه ۳۸۴ هزار و ۳۴۷ نسخه کتاب اعلام کرد.

ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود

برای توسعه کتاب خواندن تلاش می‌کنیم

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه هم در این جلسه گفت: بسیار از استاد فرهیخته اردشیر کشاورز نویسنده کرمانشاهی قدردانی می‌کنیم که میزبانی این جلسه را پذیرفت تا ما بتوانیم گفت و گوی ترویج و توسعه کتابخواندن و کتاب را در این مکان ارزشمند ادامه داده و پیگیری کنیم.

«فضل الله رنجبر» افزود: امروز نیازمند حضور و پای کار بودن فرهیختگان، نویسندگان و خیرین حوزه فرهنگی و اجتماعی هستیم تا اثرگذارتر و محکمتر این مساله ارزشمند توسعه مطالعه را در بین جامعه گسترش دهیم.

رییس انجمن کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: نمایندگان کتابفروشی‌های شهر اکنون در این جلسه حضور دارند و از این نماینده‌ها درخواست داریم در طرح‌های ترویجی و گسترش فرهنگ کتابخوانی مسوولان امر را همراهی کنند.

تقویت فرهنگ مطالعه در دستور کار مسوولان باشد

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه هم در این جلسه گفت: بسیار خرسندم که امروز در منزل استادی فرهیخته، در بهشت کتاب جلسه اداری شرکت کردم و این نشست و یا جلسه امروز به حضور اساتید فرهیخته، چون اردشیر کشاورز سعادت یافتیم.

دکتر «امین زارع» افزود: نویسندگان و فرهیختگان استان جایگاه ارزشمندی نزد تمام مردم دارند، همچنین امروز مسوولان کتابفروشی‌ها در این جلسه حاضر شدند بسیار مهم و ارزشمند است و کتابفروشی‌ها باید بیشتر به توسعه کتابخوانی هم دقت کنند.

وی گفت: در جامعه ما هر کتاب که به فروش برود یه پاکت سیگار کمتر فروش خواهد رفت و حتی یک جرم در بین جامعه کمتر رخ خواهد داد، لذا کتابفروشی‌ها و مسوولان متولی کتابخوانی باید بیشتر به فروش و امانت کتاب اهمیت دهند و باید مشکلات مسیر کتاب و کتابخوانی کمتر شود.

ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: یکی از راه‌های ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه همین فضا‌های فرهنگی است که جلسه را به خدمت فرهیختگان استان ببریم.

«مظفر تیموری» در ادامه بیان کرد: ما در پیگیری تکمیل کتابخانه عمومی علی ابن ابی طالب شهر کوزران آمادگی داریم تا برای تامین اعتبار آن به جد بررسی و حل مشکل کنیم.

نماینده شهر کتاب هم در این جلسه گفت: نویسندگان کرمانشاهی با مشکلات مالی بسیاری در چاپ اثر خود روبرو هستند و جای بسیاری از آثار نویسندگان بومی در کتابفروشی‌ها خالی است و درخواست داریم نویسندگان و ناشران بیشتر حمایت شوند.

ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار