فرماندار کرمانشاه:
فرماندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در زمینه جلوگیری از خرید غیر مجاز دام، گفت: مردم از عرضه کنندگان غیر مجاز دام خرید نکنند برخورد با عرضه کنندگان غیر مجاز نیز تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 06 June 2022

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص افزایش شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان که ناشی از مصرف دام آلوده و ذبح شده خارج از استانداردهای لازم دامپزشکی است، اظهار کرد: اولین مورد در راستای مقابله با این پدیده، فرهنگسازی است به این معنی که شهروندان با نخریدنِ گوشت از مراکز عرضه غیر مجاز از افزایش عرضه چنین دام هایی جلوگیری کنند.

وی افزود: توصیه ما به مردم این است به هیچ وجه از عرضه کنندگان غیر مجاز گوشت تهیه نکنند و احتمال بروز هرگونه خطر و بیماری وجود دارد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اخطارهای لازم به عرضه کنندگان غیر مجاز دام نیز داده شده، خاطر نشان ساخت: اکیپ هایی به سرگرست اداره کل دامپزشکی تشکیل شده که با این افراد برخورد می کنند.

وی گفت: دستورات لازم از دادستانی اخذ شده که لاشه های گوشت آن ها ضبط می شود تا کنون با مواردی برخورد شده مابقی هم برخورد لازم از طریق دامپزشکی به عمل می آید.

رنجبر تاکید کرد: متاسفانه علاوه بر دولت آباد در جعفر آباد و برخی محلات دیگر مانند پردیس هم عرضه غیر مجاز دام شیوع پیدا کرده قطعا اکیپ های تشکیل شده با توجه به اینکه دستور دادستانی هم اخذ شده برخورد لازم را به عمل خواهند آورد و برخوردها تشدید خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار