رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس با اشاره به وجود ۳۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر شیراز گفت: بسترسازی و فرهنگ‌سازی در زمینه ورزش‌های همگانی شادابی و نشاط را در جامعه به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 04 March 2015
سید محمد احمدی، صبح امروز در نخستین شورای ورزش‌های همگانی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی بر حرفه‌ای شدن ورزش همگانی در استان فارس تاکید کرد و اظهار داشت: در گذشته ورزش‌های بسیاری در ایران وجود داشته که امروزه رو به فراموشی رفته و باید این ورزش‌ها را احیا کرد.

وی توجه به ورزش‌های همگانی را گامی در جهت توسعه و ترویج ورزش در میان خانواده‌ها دانست.

غلامرضا کمانه، مدیرکل ورزش و جوانان فارس، در این نشست اظهار داشت: ورزش‌های همگانی یکی از چهار مولفه مهم در ورزش است که مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران مسابقات المپیک و پاراالمپیک بر ترویج آن تاکید کردند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری بر این ورزش سبب پویایی و نشاط بیشتر جامعه می‌شود و فعالیت در این رشته 15 درصد ازسهم ورزش کشور را به خود اختصاص داده است.

کمانه با بیان اینکه سهم فارس در ورزش همگانی 23 درصد است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های مداوم تلاش می‌شود که این میزان به 50 درصد برسد و ورزش همگانی استان فارس در ارزیابی وزارت ورزش رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس به سرانه فضای ورزشی در فارس اشاره کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی استان فارس 73 صدم متر و میانگین سرانه فضای ورزشی کشور 7 دهم متر است.

وی با بیان اینکه در استان فارس برای توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی کمبود فضا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید از این فضا و ظرفیت موجود برای توسعه ورزش استفاده کرد.

سیروس پاک‌فطرت، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس در ابتدای این نشست به ارائه گزارش از وضعیت این هیئت پرداخت و گفت: باید تلاش کرد تا با ترویج ورزش‌های همگانی ورزش در سبد خانوارها قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود 32 ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر شیراز افزود: بسترسازی و فرهنگ‌سازی در زمینه ورزش‌های همگانی شادابی و نشاط را در جامعه به دنبال دارد و این امر باید در دستگاه‌های اداری و میان کارکنان آنها نیز نهادینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار