معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تزریق روزانه حدود هزار دوز واکسن کرونا در سطح استان خبر داد و افزود: نگرانی ما از پایین بودن آمار تزریق دوز سوم است و نیاز است که مردم نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 08 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی، با اشاره به واکسیناسیون بیش از 80 درصدی مردم استان در برابر ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر 80.8 درصد جمعیت استان دوز اول و 72 درصد آنها دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: در جامعه بالای 12 سال استان نیز میزان تزریق دوز اول 94.8 درصد و تزریق دوز دوم 85.7 درصد است.

شاه آبادی گفت: همچنین تزریق دوز سوم در این رده سنی به بالای 47 درصد رسیده که هنوز هم با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از پایین بودن میزان تزریق واکسن در رده های سنی پنج تا 9 سال و 9 تا 12 سال هم انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر 21.5 درصد از کودکان پنج تا 9 سال و 40.6 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

شاه آبادی همچنین با اشاره به تعطیلی پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در اوایل امسال، گفت: در حال حاضر تزریق واکسن در روستاها در خانه های بهداشت و در شهرها در سطح پایگاه های سلامت انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون روزانه بیش از هزار دوز واکسن تزریق می شود و روند واکسیناسیون در استان استمرار دارد.

شاه آبادی گفت: آنچه امروز برای ما اهمیت دارد تشویق افراد به تزریق دوز سوم است، چرا که سطح ایمنی حدود سه ماه بعد از تزریق دوز دوم به تدریج در بدن افراد کاهش می یابد و نیاز است افراد نسبت به این مسئله هوشیار بوده و هرچه سریعتر برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار