معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده، بعد از چندماه سطح ایمنی بدن کاهش پیدا کرده و اگر افراد از تزریق واکسن غفلت کنند، احتمال اوج گیری دوباره کرونا ظرف ماه‌های آینده وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 14 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی، با اشاره به برقراری وضعیت مطلوب در بحث کرونا گفت: متاسفانه این شرایط افراد را نسبت به تزریق واکسن غافل کرده است.

وی افزود: شرایط امروز حاصل عملکرد خوبی است که در بحث واکسیناسیون افراد صورت گرفت و این واکسیناسیون موجب افزایش سطح ایمنی جامعه و کاهش چشمگیر آمار کرونا شد.

شاه آبادی گفت: باید به این موضوع توجه داشت که پایان پاندمی کرونا هنوز اعلام نشده و موارد این بیماری هنوز در کشور وجود دارد، بنابراین نمی‌توان از خطرات همه گیری دوباره آن غافل شد.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: حقیقت این است که طبق تحقیقات به عمل آمده سطح ایمنی ایجاد شده ناشی از تزریق واکسن بعد از گذشت چند ماه از تزریق واکسن مجددا کاهش می‌یابد و همین امر احتمال ابتلای مجدد افراد به کرونا را تشدید می‌کند.

شاه آبادی اظهار کرد: در همین راستا اگر افراد از تزریق دوز سوم که تکمیل کننده ایمنی بدن آنهاست غفلت کنند، احتمال اوج گیری دوباره کرونا در ماه‌های آینده وجود خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تداوم روند تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر این دوز برای افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان، بیماران زمینه‌ای و بیماران با نقص سیستم ایمنی تزریق می‌شود.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص زمان تزریق دوز سوم و چهارم هم گفت: افراد باید پس از گذشت سه ماه از دوز دوم، برای تزریق دوز سوم اقدام کرده و بعد از چهار تا شش ماه پس از آن برای تزریق دوز چهارم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: غفلت از تزریق واکسن می‌تواند دوباره تمام جامعه را گرفتار کرده و روز‌های کرونایی را دوباره برگرداند.

شاه آبادی گفت: در صورت غفلت از تزریق واکسن سطح ایمنی جامعه نهایتا تا چند ماه دیگر به شدت کاهش می‌یابد و در این شرایط باید منتظر اوج گیری دوباره کرونا در جامعه باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار