وزیر نیرو:
وزیر نیرو از ختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های صنعت آب و برق کرمانشاه خبر داد و گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در ۳۱ استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶ 14 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه کرمانشاه، "علی اکبر محرابیان" در حاشیه بازدید از پروژه های در دست اقدام شهرستان ثلاث باباجانی به ‌تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور است که قرارداد آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت ۳۰ ماه منعقد گردید و در حال حاضر با شناسایی روستاهای محروم در ۳۱ استان این طرح آغاز شده و ظرف مدت چند ماه برخی از پروژه ها نیز به اتمام رسیده است.

به گفته محرابیان در زمینه آبرسانی به روستاهای محروم علاوه بر همکاری سپاه از ظرفیت گروه های خیرین آبرسان که مجمع آن برای اولین بار در کشور تاسیس شد نیز استفاده شده است.

وی از پایان طرح جهاد آبرسانی ظرف سی ماه آینده خبر داد و افزود: در این ایام به شناسایی روستاهای محروم خواهیم پرداخت تا روستاهایی که از قلم افتاده اند آبرسانی شوند.

به گفته محرابیان قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان منعقد شد اما در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار لازم است که بخش قابل توجه آن در بودجه ۱۴۰۰_۱۴۰۱ تامین شده و مابقی آن در سالهای آتی تامین خواهد شد، خوشبختانه پرداخت های سازمان برنامه و بودجه به صورت نقدی تا صددرصد تخصیص پیدا کرده و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعتبارات خوبی به این طرح اختصاص داده شود تا برای اجرای آن دچار مضیقه مالی نشویم.

وزیر نیرو در تشریح وضعیت ذخیره سدهای کشور، گفت: در حال حاضر مجموعه ذخایر سدهای کشور بیش از ۲۵ میلیارد مترمکعب است و ظرفیت مجموعه سدهای کشور در حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب، البته مناطق مختلف کشور از این لحاظ متفاوت هستند.

محرابیان اظهار امیدواری کرد که همانگونه که در موضوع برق با همکاری مردم اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است بتوان با توجه به آگاهی که در جامعه ایجاد شده است در موضوع آب هم به همین منوال قدم های خوبی برداشت.

وی افزود: در برخی از استانها علی الخصوص استانهای غربی کشور همچون ایلام، کرمانشاه و .... به علت کاهش بارندگی طی دو سال اخیر تلاش می کنیم به کمک همکاران، مجموعه آبی که امروز ذخیره کردیم را مدیریت کنیم، در استان کرمانشاه میزان ذخایر سدها ۶۵ درصد است.

وزیر نیرو در خصوص دستاوردهای سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه، گفت: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آب، فاضلاب و بخشی هم طرح های برق تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه استان بسیار مستعدی است احداث سدهای خوبی در این استان شروع شده که بخشی از آنها به اتمام رسیده و یا در مراحل نهایی هستند، که با توجه ویژه می توانیم در مدت زمان یک الی دوسال آنها را نیز به پایان برساند، مهمترین آن طرح گرمسیری است که بخش قابل توجه از آن زیر کشت قرار گرفته امیدواریم با تصمیماتی که در این سفر اتخاذ می شود بتوانیم به این پروژه سرعت بیشتری بدهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار