معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فعالیت ۸۱۵ مرکز شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت در سطح استان جهت واکسیناسیون کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 19 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سارا شاه آبادی با اشاره به شیوع دو زیرسویه جدید امیکرون گفت: در این شرایط بهترین راه پیشگیری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز تزریق دو یادآور واکسن کرونا است.

وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند باید هرچه سریعتر مراجعه کرده و دز اول را تزریق و یک ماه بعد هم دز دوم را تزریق کنند.

شاه آبادی تصریح کرد: در خصوص افرادی که دو یا سه نوبت واکسن دریافت کرده اند، برای تزریق دز سوم و نیز دز چهارم (یادآور) باید پس از گذشت شش ماه از تزریق دز قبلی، برای تزریق دز یادآور اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به افزایش مراجعین جهت تزریق واکسن کرونا، گفت: در روز‌های اخیر تعداد واکسیناسیون روزانه از ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در روز به ۱۴۰۰ نفر رسیده است.

شاه آبادی درخصوص راه اندازی مجدد مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز گفت: در حال حاضر ۸۱۵ مرکز شامل خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی و نیز مراکز جامع سلامت جهت تزریق واکسن کرونا فعال هستند و فعلا ازدحامی نداریم که بخواهیم مراکز تجمیعی را راه اندازی کنیم.

وی افزود: علاوه بر این هر دستگاه و مجموعه‌ای که نیرو‌های آن به تعداد قابل توجه درخواست واکسیناسیون داشته باشند، این آمادگی را داریم که تیم‌های سیار واکسیناسیون را به آن محل اعزام کنیم.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه در خصوص ویژگی‌های دو زیرسویه جدید امیکرون گفت: آنچه مسلم است این زیرسویه‌ها قدرت انتقال به شدت بالایی دارند و در همین راستا نیاز است افراد به طور جد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستورکار قرار دهند.

شاه آبادی گفت: در خصوص علائم هم فعلا تفاوتی مشاهده نشده و علائمی مانند گرفتگی صدا، تب، لرز و بدن درد علائم بارز این زیرسویه‌ها هستند.

وی افزود: در برخی مبتلایان هم علائم گوارشی مانند اسهال، استفراغ و حالت تهوع مشاهده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار