مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از همکاری شهرداری بافق با این اداره تشکر کرد و گفت: تعامل بین شهرداری بافق با وقف باید الگوی سایر شهرهای استان باشد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 26 July 2022

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین زارع زاده روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مسجد صاحب الزمان بافق بابت بازسازی شایسته این مسجد و رفع بحث های ترافیکی، اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر را قابل تحسین خواند و از تلاش این دو نهاد مردمی قدردانی کرد.

وی با تأکید بر همکاری های بیشتر، نکته اساسی اوقاف را در تمام موارد، رعایت صرفه و صلاح وقف دانست و خاطرنشان کرد: اوقاف به دنبال تعامل با شهرداری های استان است.

مدیرکل اوقاف استان یزد با بیان اینکه فلسفه وجودی وقف آبادانی و فلسفه وجودی شهرداری نیز آبادانی است تصریح کرد: بخشی نگری نکنیم و از قانون تمکین نکنیم تا فلسفه وجودی این سر چشمه ماندگار،مختل نشود.

شهردار بافق هم در این مراسم از حضور مدیرکل اوقاف استان یزد، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مدعوین تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه یکی از توصیه‌های قرآنی و آموزه‌های دینی در اسلام اهتمام به احداث و تعمیر مساجد است گفت: در سایه همکاری و مشارکت مردم، بهره برداری از پروژه مسجد صاحب الزمان (عج) در یک فضای معنوی آغاز شد.

سید علی نوروززاده مساحت اجرای این پروژه را ۱۶۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: ساخت مسجد یاد شده از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و امروز به لطف الهی شاهد بهره برداری از این مکان دینی هستیم.

وی عملیات اجرایی پروژه مسجد صاحب الزمان«عج» را شامل تملک مِلک جهت جایگزینی مسجد قدیمی و فرسوده ، تخریب بنای قدیمی، طراحی و ساخت مسجد جدید با سازه اسکلت بتونی مقاوم و مستحکم ، اجرای تمامی تاسیسات و دکوراسیونِ متناسب با یک مکان معنوی و ساخت رواق های جلوی مسجد برشمرد.

وی، هزینه تملک زمین و ساخت این بنای ارزشمند معنوی را ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این رقم از محل منابع داخلی شهرداری تامین و پرداخت شده است.

این مسجد بسیار کهن مدت هاست در حال فرسوده شدن و تخریب بود که شهرداری بافق سال گذشته با اختصاص بودجه مورد نیاز تحت عنوان مسجد جدید آن را بازسازی کرد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مدیرکل ، اوقاف ، تعامل ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار