مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول بیشترین مشکلات شهرستان را مربوط به بخش آرد، نان و نانوایی‌ها دانست و گفت: سهمیه آرد زیر ۲۰۰ کیسه است و درآمد حاصل جوابگوی مخارج آنها نیست همچنین دستگاه‌ها قدیمی و فرسوده شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 27 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سهراب پسندیده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول بیان داشت: مدیریت جهاد کشاورزی با کمک بازرسین بسیج طرح شهید امانی و با هماهنگی و همراهی فرمانداری، ادارات تعزیرات حکومتی، صمت و پلیس اماکن در تمام طول هفته بر بازار و نانوایی‌های سه بخش مرکزی، شباب و زاگرس و شهرهای سرابله، شباب، آسمان آباد و زاگرس نظارت می‌کنند.

وی بیشترین مشکلات شهرستان را مربوط به بخش آرد، نان و نانوایی‌ها دانست و اظهار داشت: تعداد ۵۸ واحد نانوایی در شهرستان وجود دارد که سهمیه آرد بیشتر آنها زیر ۲۰۰ کیسه است و درآمد حاصل جوابگوی مخارج آنها نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: بنابراین تخلف در فروش آرد، کاستن از ساعت کاری، پخت نامناسب و تعطیلی خودسرانه در بیشتر نانوایی‌ها امری طبیعی و رایج شده است، قدیمی و فرسوده بودن دستگاه‌ها، مستأجر بودن اکثر نانوایی‌ها و نداشتن نقدینگی کافی از مشکلات این صنعت در چرداول است.

وی افزود: با احتساب این مشکلات، نانوایی‌ها به صورت روزانه و هفتگی نظارت و کنترل می‌شوند و با شدت با متخلفین برخورد می‌شود، به طوری که در هفته گذشته علیرغم میل باطنی، سهمیه آرد ۴ واحد از نانوایی‌ها به طور کامل قطع شد و تا رفع موارد خواسته شده سهمیه آنها برقرار نخواهد شد، نتایج حاصله رضایتمندی بیشتر مشتریان را به دنبال داشته، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

پسندیده افزود: در حوزه بازار به علت اینکه کارخانه‌های تولیدی در خارج از استان هستند و کالاها با برندهای متعدد و مجاری مختلف وارد بازار می‌شوند و تجار و عمده فروشان محصولات را با نرخ‌های متفاوت و فاکتورهای گوناگون عرضه می‌کنند، عملاً کنترل بازار بسیار سخت است اما بازرسین تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در حق مصرف کنندگان اجحاف نشود و در ایام تعطیل و غیر تعطیل وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.
 
وی پیشنهاد کرد: برای موفقیت در کنترل قیمت‌ها نرخ کالا از کارخانجات تولیدی، شرکت‌های پخش و عمده فروشان کنترل و در اختیار شهرستان‌ها قرار بگیرد تا با حداقل هزینه‌های نظارتی رضایتمندی مردم عزیزمان فراهم شود.

پسندیده در ادامه گفت: در هفته گذشته تعداد ۱۱ پرونده تخلف تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و یا در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول در خصوص لبنیات سنتی افزود: با آزاد سازی قیمت نهاده‌های دامی قیمت شیر تولیدی هم افزایش چشمگیری داشته است و این مهم باعث افزایش محصولات لبنی سنتی از جمله شیر، کره، ماست، روغن حیوانی و ... شد و پس از آن هیچگونه افزایش قیمت در این بخش نداشتیم و بازار کاملا اشباع بوده و بازار بعضاً با کمبود خریدار مواجه شده است.

 وی ادامه داد: روز گذشته با حضور کارشناسان دامپزشکی، بهداشت و کارشناسان امور دام جهاد کشاورزی از واحدهای لبنیات سنتی بازدید به عمل آمد و عملکرد آنها از لحاظ کمیت، کیفیت، بهداشت و قیمت رضایتمند بود و مشکلی نداشتند.

پسندیده یادآورشد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به  واحدهای جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات و بخشداری‌ها منعکس کنند و این مراکز با رازداری کامل گزارشات مردمی را در کمترین زمان ممکن رسیدگی و حتی نتیجه آنها را به شاکیان  منعکس خواهند کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار