رئیس پلیس راه کرمانشاه:
رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس در ایام اربعین در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه جهت برقراری نظم و امنیت مستقر هستند.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 21 August 2022

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شش نقطه ورودی به استان محل تردد زائرین اربعین حسینی هستند، مسیر کنگاور، سنقر، تویسرکان، هرسین محور حمیل و همچنین مسیر کرمانشاه به کامیاران که زائرین از این مسیر‌ها وارد استان می‌شوند، همچنین حدود ۷۵ درصد از زائرین که به سمت مرز مهران تردد می‌کنند از کرمانشاه میگذرند.

وی افزود: استان کرمانشاه معمولا کرویدر شمال به جنوب کشور را به هم وصل می‌کند علاوه بر این ما تردد حمل بار در پایانه مرزی سومار، خسروی، پرویز خان، شوشمی و شیخ صله را در نودشه و پاوه نیز داریم، حدودا ۶۳۸ کیلومتر را‌های استان به تردد زائرین اربعین اختصاص یافته که از این میزان ۲۲۶ کیلومتر راه دو طرفه مجزا هست و ۴۱۲ کیلومتر به صورت بزرگراهی است توی این ایام برای تردد زائرین حدود ۸۱۰ کیلومتر از راه برای زائرین توسط اداره راه روکش آسفالت شده است و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۱۸۰ کیلومتر از محور‌های دو طرفه ما خط کشی شده است و شانه سازی و گذاشتن تابلو‌های نیوجرسی آغاز شده است.

دستغیب تصریح کرد: در بیشتر مسیر‌ها ایمن سازی پرتگا‌های جاده مخصوصا در محور حمیل در دست انجام است و ۵ استان اعلام کرده اند که به استان کرمانشاه کمک میکنند، کانون جهانگردی حدودا ۴۰۰ دستگاه تجهیز به استان ارسال کرده است.

رئیس پلیس راه کرمانشاه بیان کرد: برای اسکان زائرین در مسیر ۱۲ راهدار خانه را تجهیز کرده و همچنین تیم‌های گشتی به گوشی‌های برخط و سایه بان تجهیز شدند، اقداماتی برای شناسایی نقاط حادثه خیز صورت گرفته و ان‌ها را پوشش خواهیم داد، پلیس راهور هم در خصوص چهار گره ترافیکی محور شهر بیستون، ماهیدشت، حمیل ورودی میدان اول قصر شیرین مستقر می‌شود و در بین جاده‌ها ۹۰ تیم آشکار و ۱۰ تیم نا محسوس مستقر هستند.

دستغیب گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در شهرستان و در کمربندی قصرشیرین ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جهت حمل زائرین از پارکینگ‌ها تا مرز خسروی در نظر گرفته شده، امیدواریم بتوانیم با اقدامات صورت گرفته کمک رسان زائرین اربعین باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار