وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل پروژه های نیمه کاره حتی اگر مصوبه سفر رئیس جمهور نداشته باشد خبر داد و گفت: سینما سیار را در اختیار استان قرار می‌دهیم که مناطق محروم نیز پوشش داده شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹ 27 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد مهدی اسماعیلی در سفر به شهرستان های شرق استان کرمانشاه در جمع اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در هرسین اظهار داشت: احساس می‌کنیم فاصله جدی بین استعدادها و ظرفیتهای فرهنگی و هنری در این سه شهرستان با حداقل زیرساخت ها است و این عقب افتادگی غیر قابل قبول است.

وی افزود : از مدیر کل استان خواهش می کنیم با استفاده از نظرات مدیران این سه شهرستان مسائل اصلی را جمع کنند و به ما برسانند که حقی از کسی ضایع نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیونی برای سینمای هرسین خاطرنشان کرد : اعتبارات خوبی را پیش‌بینی کردیم و پروژه های نیمه کاره را هم و لو اینکه مصوبه سفر رئیس جمهور نداشته باشد انجام می‌دهیم.

 اسماعیلی گفت : برای کتابخانه ها اعتبارات خوبی گذاشته شده است و نیاز به پیگیری مدیر کل استان دارد. 

وی در ادامه افزود: امروز در حوزه زیر ساختی آن مواردی که جلو رفتیم را باید تکمیل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مناطق محروم استان تصریح کرد: سینما سیار را در اختیار استان قرار می‌دهیم که مناطق محروم هم پوشش داده شود.

اسماعیلی اظهار داشت: در موضوع موسسات فرهنگی هنری باید زیرساخت ها را تقویت کنیم مدیر کل استان دنبال کنند که بحث ثبت موسسات فرهنگی و هنری افزایش پیدا کند.

وی همچنین در خصوص انجمن ها هنری اظهار داشتند اساسنامه آنها در حال بازنگری است و انتخابات آنها در حال انجام می باشد و حتماً به تعداد انجمن هایی که تصویب می شود برای حمایت از آنها بودجه مستقل در نظر گرفته می شود. هر انجمنی در این سه شهرستان که کار ثبت فرایند قانونی طی شده باشد بودجه حمایتی از طرف وزیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها داده میشود که از مشکلات فاصله بگیرند و بتوانند به کار خود ادامه دهند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : بیمه هنرمندان وخبرنگاران در حال انجام است و در صندوق هنرمندان و موضوع فعالیت های قرآنی و خبرنگار ی را اضافه کردیم و باید عضویت در صندوق تسهیل شود.

ایماعیلی با بیان اینکه همه مشکلات بیان شده را پیگیری میکنیم خاطرنشان کرد: در بحث کانون های فرهنگی مساجد بودجه خوبی در نظر خواهیم گرفت.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار