فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:
فرمانده انتظامی استان خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را توفیق و افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: همه ما باید به این خدمتگذاری افتخار کرده و نهایت توان خود را برای رضایتمندی زوار به کار گیریم.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 01 September 2022

سردار "علی اکبر جاویدان" در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در حاشیه همایش موکب داران اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: یکی از گروه‌هایی که خدمات شایانی را به زائران امام حسین (ع) ارائه می‌دهند موکب دارانی هستند که عاشقانه و با اعتقاد قلبی پای به این عرصه نهاده اند.

وی ادامه داد: اقدام موکب داران و خادمان اربعین در خدمات رسانی به زائران بدون شک مورد رضایت خداوند متعال و حضرت سیدالشهدا (ع) قرار خواهد گرفت و باقیات و صالحاتی برای آن‌ها خواهد بود.
سردار جاویدان تصریح کرد: اقدام موکب داران در خدمات رسانی به زائران حسینی (ع) اجر و پاداشی کمتر از زیارت آن حضرت ندارد و بدون شک این توفیق و سعادت نصیب افرادتی می‌شود که مورد توجه ویژه و خاص امام حسین (ع) قرار داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک حماسه عظیم و ظرفیت ارزشمندی است که امروز به محور وحدت، همدلی و محبیت بین مسلمانان بویژه شیعیان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اقشار مختلفی ائم از سازمان‌های دولتی، مردم نهاد، نیرو‌های مسلح، نهاد‌های حاکمیتی و ... در این حماسه بزرگ نقش آفرینی می‌کنند که در این میان موکب داران که ارادتمندان واقعی اباعبدالله الحسین (ع) هستند نقش بسیار پررنگی در خدمات رسانی و نقش آفرینی در این عرصه مقدس دارند.

سردار جاویدان در ادامه ضمن قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته یادآوری کرد: در این میان انتظاراتی نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها توجه به موضوع فراهم کردن امکانات لازم برای زائران و فراهم شدن شرایط زیارت آسان، ارزان و ایمن برای آن هاست، موضوعی که رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها روی آن تاکید داشته اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه افزود: محل استقرار موکب‌ها باید جایی باشد که خدمات بهداشتی مناسب نیز به زائران ارائه شود و حتی الامکان سرویس‌های بهداشتی نیز در کنار موکب‌ها برای زوار فراهم شود.
وی گفت: مناسب بودن فاصله بین موکب‌ها و تداوم خدمات رسانی به زائران تا ۴۸ ساعت پس از روز اربعین هم موارد دیگری است که ان شالله موکب داران آن را رعایت کنند.

سردار جاویدان تصریح کرد: فلسفه حضور همه ما خدمت رسانی به زائران اربعین و عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) است که باید در این خصوص بتوانیم به وظایف محوله به خوبی عمل کرده و شرایطی فراهم کنیم تا زائران با بهترین وضعیت به این سفر معنوی مشرف و با خاطره‌ای خوش به شهر و دیار خود بازگردند.

این مقام عالیرتبه انتظامی خاطرنشان کرد: کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زائران عتبات عالیات و خاندان عصمت و طهارت (ع) بوده و افتخار میزبانی و پذیرایی از زوار حضرت امام حسین (ع) را برعهده داشته است.

وی افزود: حتی زمانی که مرز خسروی نیز بسته بود بسیاری از زائران عتبات عالیات با حضور در کرمانشاه عازم دیگر مرز‌های زمینی در استان‌های ایلام و خوزستان می‌شدند و این نشان می‌دهد کرمانشاه در هر شرایطی افتخار میزبانی از زوار امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) را داشته است.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: در این میان یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن پرداخت بحث تامین امنیت زائران کربلا و عتبات عالیات است که خوشبختانه پلیس در این راستا توانسته شرایط خوبی را ایجاد و رضایت عموم مردم و زوار را کسب کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه رضایتمندی زائران عتبات عالیات از امنیت ایجاد شده توسط پلیس را سند افتخاری برای این مجموعه دانست و گفت: همکاران ما مشتاقانه و به صورت ۲۴ ساعته نسبت به تامین امنیت زائران اقدام و به این خدمتگذاری هم افتخار می‌کنند.

وی یادآوری کرد: کرمانشاه هم میزان زائرانی است که مرز خسروی را انتخاب می‌کنند و هم پذیرای زائرانی است که با گذر از کرمانشاه از طریق مرز مهران عازم کربلای معلی خواهند شد که در هر دو صورت برای تامین امنیت این عزیزیان آمادگی کامل داریم.

سردار جاویدان در پایان با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۵۰۰ نیروی پلیس برای تامین امنیت و خدمات رسانی به زائران اربعین به کار گیری خواهند شد، افزود: همکاران ما هم در مرز خسروی که محل تردد زائران و هم در مرز سومار که محل تردد موکب داران است حاضر خواهند بود تا به تامین نظم و امنیت پرداخته و هم خدمات لازم را به عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) ارائه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار