رییس نظام دامپزشکی استان اردبیل از صدور 265 پروانه فعالیت اماکن دامی در استان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 05 October 2015
دکتر مهدی فیضی روز دوشنبه در نشست خبری اداره کل دامپزشکی استان اردبیل به مناسبت هفته دامپزشکی گفت:بر اساس دستورالعمل نظام جامع دامپروری، از سال گذشته مجوز صدور پروانه فعالیت اماکن دامی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان داده شده است.
وی افزود:استان اردبیل در اجرای این دستورالعمل در کشور پیشگام است و تاکنون 265 پروانه فعالیت اماکن دامی در استان صادر شده و صدور 70 پروانه دیگر در دست بررسی است.
وی بیان کرد: اجرای دستورالعمل نظام جامع دامپروری، علاوه بر نظارت عوامل فنی نظام مهندسی دامپزشکی بر واحدهای دامی، به اشتغالزایی نیز منجر شده است.
این مسوول شمار اعضای نظام مهندسی دامپزشکی استان را 752 نفر و حوزه فعالیت آنها را اجرای سیاست های بهداشتی و تامین امنیت غذایی در استان اعلام کرد.
فیضی از فعال بودن 250 واحد خدماتی دامپزشکی نظیر کشتارگاه ها، مراکز مایه کوبی، داروخانه ها و آزمایشگاه های دامپزشکی در استان خبر داد.
وی ادامه داد:مراکز یاد شده تحت نظارت اعضای نظام مهندسی دامپزشکی استان فعالیت می کنند.

** مردم استان اردبیل بابت ذبح شرعی دام نگران نباشند
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل به مردم اطمینان داد نظارت کامل بر ذبح شرعی دام در استان اعمال می شود و مردم از این بابت نگران نباشند.
حجت الاسلام مرادی منش گفت:نظارت بر ذبح شرعی توسط ذابحان دوره دیده در 14 کشتارگاه صنعتی و سنتی و در پنج کارگاه بسته بندی طیور و کارخانه کنسرو ماهی پولک استان اعمال می شود.
وی با اشاره به وجود 160 آیه در قرآن در خصوص ذبح شرعی، دغدغه مردم را در این رابطه مهم دانست.
وی ادامه داد: موارد مشکوک به عدم ذبح شرعی بلافاصله از چرخه تولید، خارج و بعد از پرداخت غرامت صاحب دام از سوی کشتارگاه، معدوم می شود.
حجت الاسلام مرادی منش اضافه کرد:حتی مرحله معدوم سازی دام مشکوک به عدم ذبح شرعی نیز توسط عوامل و ذابحان مربوطه نظارت می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار