معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: داشتن گذرنامه معتبر یا برگ گذر موقت برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جهت حضور در راهپیمایی اربعین الزامی است.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ 05 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سرهنگ "محمدرضا یاری" اظهار داشت: زائرانی که به مرز مراجعه می‌کنند حتما گذرنامه معتبر یا برگ ویژه تردد اربعین (برگ گذر موقت ویژه اربعین) و یا گذرنامه تمدید شده را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه افراد فاقد مدارک قانونی اجازه عبور از مرز و عزیمت به عتبات عالیات را ندارند، تاکید کرد: زائران قبل از مراجعه به مرز‌ها در مراکز استان‌ها و یا شهرستان‌ها نسبت به تمدید گذرنامه‌های خود اقدام کنند چرا که هیچگونه خدماتی مرتبط با گذرنامه در مرز انجام نمی‌شود.

یاری ادامه داد: زائران گرامی برای سفر به کربلا و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین باید در سامانه "سماح" ثبت نام کنند و حتما برگ ثبت نام را موقع خروج از کشور به همراه داشته باشند.

این مقام انتظامی یادآوری کرد: با توجه به حجم زیاد مراجعه کنندگان به ادارات گذرنامه در سطح استان، مجموعه انتظامی برای تسهیل و تسریع کار زوار یک واحد تمدید گذرنامه در مرکز پلیس گذرنامه کرمانشاه راه‌اندازی کرده و کسانی که گذرنامه آن‌ها از سال ۹۱ به بعد که ایراد و مخدوش نباشد برای ۶ ماه و یکبار خروج از مرز تمدید می‌کند.

وی در پایان از زائران اربعین خواست برای انجام سفری ایمن و مناسب حتما با ماموران پلیس همکاری و در صورت بروز هرگونه مشکلی به نیرو‌های نظامی و انتظامی مستقر در مرز و یا طول مسیر راهپیمایی مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار