با توجه به گسترش و رشد بالای مصرف غذای حلال در جهان و توجه به این نشان در سال‌های اخیر، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان مواد غذایی ایجاد شده است تا با تولید محصولاتی با نشان «حلال» بتوانند در بازار‌های جهانی به جایگاه مناسب دست پیدا کنند
کد خبر: ۱۰۶۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 18 September 2022

خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر کل استاندارد مازندران گفت: دو فقره پروانه حلال برای دو واحد تولیدی صنایع غذایی برای فرآورده‌ی شیر پاستوریزه و کنسرو ماهی تن در روغن در مازندران صادر شده است.

محمد ملاعلی پور افزود:امیدواریم که امسال این روند شتاب بیشتری به خود گرفته تا تعداد محصولات و خدمات زیادتری به ویژه در حوزه گردشگری زیر پوشش چتر استاندارد‌های حلال قرار گیرد.

او گفت:با توجه به گسترش و رشد بالای مصرف غذای حلال در جهان و توجه به این نشان در سال‌های اخیر، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان مواد غذایی ایجاد شده است تا با تولید محصولاتی با نشان «حلال» بتوانند در بازار‌های جهانی به جایگاه مناسب دست پیدا کنند.

ملاعلی پور استاندارد‌های حلال را از جمله نیاز‌های اساسی جوامع و کشور‌های اسلامی برشمرد و افزود:رعایت ملاک‌ها و معیار‌های مبتنی بر احکام و اصول فقهی در محصولات و خدمات حلال در کشور‌های اسلامی و حتی غیر اسلامی بسیار ضروری به نظرمی رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار